خبرهای داغ:
انفجار تروریستی روز دوشنبه در متروی شهر سنت پترزبورگ روسیه ده ها کشته و زخمی بر جا گذاشت؛در پی این انفجار رهبران کشورهای جهان همدردی خود را با دولتمردان مسکو ابراز داشتند.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۷۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، روز دوشنبه انفجاری در ایستگاه متروی سن پترزبورگ رخ داد که در پی این انفجار دستکم 14 تن کشته و 50 تن دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از وقوع انفجار در متروی سنت پترزبورگ در بیانیه ای گفت: تمامی فرضیه ها از جمله تروریستی بودن انفجار در متروی سن پترزبورگ را بررسی خواهیم کرد.


انفجار روسیه

در پی این انفجار  کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که تحقیقاتی را در ارتباط با دو مظنون که احتمال می‌رود در این انفجار دست داشته باشند را آغاز کرده است.

برخی از رسانه‌ها نیز تصاویری از دو مظنون این انفجار تروریستی منتشر کرده‌اند.

اطلاعات ارائه شده از سوی کمیته تحقیقات درباره سازمان دهندگان و عاملان این انفجار از سوی کمیته ملی ضد تروریسم روسیه نیز تأیید شده است.

انفجار روسیه

علاوه بر این کمیته ملی ضد تروریسم روسیه در پی وقوع این انفجار اعلام کرد که بیش از 10 نفر تن در پی این انفجار کشته و 51 نفر نیز زخمی شده و به بیمارستان سن پترزبورگ منتقل شده‌اند.

وزارت امور اضطراری روسیه نیز دوشنبه شب اعلام کرد که حال 6 تن از مصدومان این حادثه وخیم گزارش شده است.


انفجار روسیه

کمیته تحقیقات روسیه علاوه بر این از هدایتگر قطار نیز به دلیل اقدام مناسب در پی انفجار تقدیر و اعلام کرد که وی تصمیم مناسبی گرفته است.

وی در پی انفجار قطار را به ایستگاه بعد رسانده که این امر باعث تخلیه سریعتر مسافران شده است.

در پی این انفجار رئیس کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان روسیه نیز اعلام کرد که این حادثه نشانه‌های یک حادثه تروریستی را داراست.


انفجار روسیه

مقامات سن پترزبورگ نیز در پی این انفجار سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پی این حادثه با ولادیمیر پوتین به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

ترامپ در این گفت وگوی تلفنی با خانواده‌های قربانیان انفجار سن پترزبورگ ابراز همدردی کرد.


انفجار روسیه

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر افزود: روسای جمهور آمریکا و روسیه در این تماس تلفنی توافق کردند که تروریسم باید هرچه سریعتر پایان داده شود.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن محکومیت شدید واقعه تروریستی متروی سن پترزبورگ، با ملت و دولت روسیه و بازماندگان این حادثه تاسف‌بار، ابراز همدردی کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران گفت: ایجاد ناامنی و کشتار انسان‌های بی‌گناه، حقارت‌بارترین عمل برای دستیبابی به اهداف سیاسی است که با هر هدف و انگیزه‌ای محکوم و مردود است.

وی افزود: بار دیگر ضرورت مشارکت جمعی بین‌المللی در مقابله جدی با تروریسم را فارغ از انگیزه‌های آن یادآور می‌شویم و معتقدیم که خشکاندن ریشه‌های این جنایات خباثت‌آلود و سبعانه، راهی جز عزم و اراده جدی همه دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی و در یک کلمه اجماع بین‌المللی ندارد.


انفجار روسیه

علاوه بر این در پی این انفجار «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که اتحادیه اروپا در کنار مردم روسیه قرار دارد.

وزارت خارجه سوریه نیز ضمن انتشار پیامی این حادثه تروریستی را محکوم کرد و «بنعلی یلدریم» نخست وزیر ترکیه نیز طی تماس تلفنی با همتای روس خود با مردم روسیه ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن انتشار بیانیه‌ای این انفجار تروریستی را محکوم کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها