حجه الاسلام غلامی ماه رجب، شعبان و رمضان را فرصتی مناسب از جانب خدا برای کسب فیوضات خواند و ادامه داد: در حالیکه بعضی بهشت را برای منتهی و کمال خود می دانند، شهدا کمال بهشت هستند و آن جایگاه بدون شهدا ناقص می ماند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) سلمان را کمال بهشت دانست.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۱۱
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در اولین نشست با کارکنان سپاه کربلا در سال 96 ضمن تبریک ایام، ماه رجب را غنیمتی برای بهره برداری از باران رحمت و نعمت الهی دانست و گفت: ارزش سرمایه انسان به عنوان عمر  اگر به نحو درست بهره برداری شود سعادت و کمال را منتج خواهد شد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا افزود: در بینش الهی،  انسان خلیفه الله، مانند تاجر باید  ارزش خود را حفظ کند لذا قیمت انسان نه به دنیا،  نه به آخرت و نه به بهشت و حوریان و قصور آن است، بلکه  قیمت انسان به وصل با خداست.
وی با اشاره به روایتهای مختلف از پیامبر اکرم(ص) و امام موسی ابن جعفر(ع) در باره خسارت عمر انسان گفت: اگر از فرصت های خدا دادی درست استفاده نشود  خسران متوجه می شود زیرا کسانی که به محاسبه اعمال خود نپردازند و در صدد اصلاح بر نیایند از پیروان ائمه هدی نخواهند بود.
حجه الاسلام غلامی با بیان آیات 18 سوره حشر و 104 سوره کهف در باره ارزش انسان افزود: توجیه، کوچک شمردن و اصرار بر گناه، به عنوان گناه حساب می شود زیرا باید خیلی توجه داشت تا در هنگامه سخت قیامت، در حالیکه گمان می شد، در دنیا  عبادت، ارائه درس اخلاق، هدایت مردم و اعمال نیکو انجام صورت می گرفت خطاب نشود عمل مورد قبول قرار نگرفت.
وی ماه رجب، شعبان و رمضان را  فرصتی مناسب از جانب خدا برای کسب فیوضات خواند و ادامه داد: در حالیکه بعضی بهشت را برای منتهی و کمال خود می دانند، شهدا کمال بهشت هستند و آن جایگاه بدون شهدا ناقص می ماند همانگونه که پیامبر اسلام(ص) سلمان را کمال بهشت دانست.
این مقام مسئول عمر انسانها را در حال خسران دانست و  اضافه کرد: کسانی که ایمان کسب کرده و عمل صالح انجام داده اند از خسران در امان هستند.
حجه الاسلام غلامی تصریح کرد: ارزش عمر انسان وقتی مشخص می شود که برای قرب الی الله اقدام کرده باشد لذا در جامعه اسلامی که غالبا اهل تقوا و عمل صالح هستند سوء ظن جایی ندارد.
 وی عمل صالح و ایمان به خدا  را برای دست یابی به کمال انسان و قرب به خدا موثر دانست.
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها