مراسم بدرقه حسین مقدم، کوهنورد زنجانی که قرار است به قله 8516 متری لوتسه صعود کند، با حضور مسئولان ورزش استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۱۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مراسم بدرقه حسین مقدم کوهنورد زنجانی به کشور نپال و قله 8 هزار و 516 متری "لوسته" در محل هیأت کوهنوردی استان زنجان با حضور شماری از مسئولان، ورزش دوستان، اعضای خانواده، گروه های کوهنوردی، سنگنوردان و پیشکسوتان این رشته ورزشی برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در حاشیه ی این مراسم با یادآوری اینکه خوشبختانه ورزشکاران هیئت کوهنوردی استان جزو مدال‌آورترین رشته‌های ورزشی در زنجان به‌شمار می‌روند،گفت: با توجه به جایگاهی که ورزش کوهنوردی در سلامت انسان دارد، امیدواریم هر روز شاهد افزایش تعداد ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی باشیم.

علی جوان از ورزشکاران به‌عنوان سفیران فرهنگی ایران که با تلاش خود، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در اقصی‌نقاط جهان به اهتزاز درمی‌آورند، یاد کرد و افزود: این سفیران می‌توانند با نوع رفتار خود و الگو بودن به‌عنوان نماینده شایسته‌ای برای ایران اسلامی در نقاط مختلف دنیا بدرخشند و با درخشش خود ضمن کسب افتخار برای ورزش ایران، فرهنگ ناب ایرانی را نیز با رفتار صحیح خود به نمایش بگذارند.

مسعود بیات‌منش رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه لوتسه چهارمین قله هشت‌هزار متری جهان به‌شمار می‌رود، افزود: با توجه به شرایطی که ورزشکار زنجانی برای صعود به این قله دارد، امیدواریم بتواند با انجام صعودی موفقیت‌آمیز، صاحب نشان طلا شده و پنجمین صعود خود به قلل هشت‌هزار متری را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه چون حسین مقدم مجوز خروج شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان را دارد، صعود به قله لوسته به عنوان مدال طلای جهانی این ورزشکار محسوب می‌شود، اضافه کرد: امیدواریم این ورزشکار با کسب مدال طلای این صعود به سلامتی به کشور بازگردد.

حسین مقدم، سال 66 در زنجان متولد شده و دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت بدنی است و 12سال سابقه کوهنوردی رسمی و 7 سال عضویت در تیم ملی کوهنوردی ایران را در کارنامه ورزشی خود دارد و مسئول کارگروه کوهنوردی و هیمالیانوردی استان زنجان بوده و با هیات کوهنوردی بسیج کشور و فدراسیون کوهنوردی کشور نیز همکاری دارد.

اعزام به دوره مربیگری صعودهای دشوار در کشور فرانسه و همچنین دوره رهبری صعودهای دشوار در کشور هندوستان در سال 1393، مربی تیم ملی امید اعزام به کشور ترکیه جهت صعود زمستانه آرارات و کشور هندوستان جهت صعود به سه قله بالای 6 هزار متر در هیمالیای هندوستان در تابستان 1394 جزو رزومه کاری این کوهنورد زنجانی است.

این کوهنورد مجرب و توانمند زنجانی دارای مدرک دوره صعودهای دشوار از مدرسه ENSA شامونی- فرانسه است و تاکنون به قله دماوند از هشت مسیر مختلف، به قله علم کوه از پنج مسیر مختلف، به قله سبلان از مسیرهای مختلف در تمام فصول سال، به یخچال سبلان و یخار، بلندترین یخچال طبیعی ایران در زمستان و دیگر فصول و به یخچال کسری در فصول مختلف سال و به بیش از30 قله بالای چهار هزار متر به دفعات در نقاط مختلف کشور صعود کرده است.

صعود به قله تیلی چوپیک (7134 متر) سال 87 و کسب مدال برنز آسیا، قله موستاق آتا (7546 متر) در سال 88 و کسب نشان نقره آسیا، قله ماناسلو (8163 متر) در سال 90 و کسب مدال برنز جهان، قله گاشربروم 1 (8068 متر) و گاشربروم 2 (8035 متر) در سال 90 و کسب نشان برنز جهان، قله ماکالو (8463 متر) در سال 91 کسب مدال نقره جهان، مربی تیم ملی در صعود به سه قله در منطقه هیمالیای هندوستان و فعالیت بر روی منطقه آلپ و صعود قلل و یخچال های مختلف در این منطقه (فرانسه و ایتالیا) ازجمله صعودهای پرافتخار این کوهنورد زنجانی می باشد.

همچنین وی دارای مدرک رسمی مربیگری از فدراسیون کوهنوردی است، مربی و مدرس درجه 2 برف و یخ، درجه سه سنگنوردی و کوهپیمایی می باشد.

شایان ذکر است، حسین مقدم همراه با سه ایرانی دیگر و یک تیم صعود عازم قله 8 هزار و 516 متری لوسته در کشور نپال شدند.

لوتسه ( Lhotse ) با ارتفاع ۸۵۱۶ متر چهارمین قله مرتفع جهان است که در مرز تبت (چین) و نپال قرار دارد. این قله از طریق گردنه جنوبی به اورست متصل است. جبهه پرشیب جنوبی، این قله را تبدیل به یکی از سخت‌ترین قله‌های جهان برای صعود کرده است. همسایگی با بلندترین قله جهان٬ اورست٬ باعث شده که کوهنوردان پیشرو به آن اعتنای اندکی داشته باشند.

ارسال نظرات