لیست نهایی نامزدهای احزار صلاحیت شده انتخابات شوراها از 18 اردیبهشت اعلام می شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۲۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: لیست نهایی نامزدهای احزار صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 18 تا 20 اردیبهشت سال جاری اعلام می شود.

بهروز مهدوی افزود: با اتمام مهلت ثبت نام ، تعداد نهایی ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان به رقم پنج هزار و 13 نفر رسید که این میزان در مقایسه با دوره گذشته 6.2 درصد افزایش دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال بعنوان مراجع چهارگانه استعلام جهت بررسی صلاحیت های نامزدهای انتخابات، فرصت دارند تا از زمان ثبت نام یک دواطلب، به مدت 10 روز کاری مستندات لازم را بررسی و اعلام نظر نمایند.

مهدوی تصریح کرد: پس از اعلام مستندات از سوی مراجع چهارگانه، هیات های اجرایی و نظارت جلساتی را برای بررسی صلاحیت های دواطلبان برگزار می کنند و پس از اعلام نظر هیات های نظارت، چهار روز فرصت برای اعتراض دواطلبان شهری و 2 روز فرصت برای اعتراض داوطلبان روستایی برای اعتراض به رد صلاحیت ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در نهایت لیست نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده از 18 تا 20 اردیبهشت جاری اعلام می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در 21 شهر و بیش از 700 روستای این استان برگزار می شود، اضافه کرد: 21 تا 27 اریبهشت نیز فرصت تبلیغات انتخاباتی برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا است.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات