خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: در بحث برجام و مذاکرات همین برای ما کافیست که حقانیت جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی روشن شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۶۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین شورای اداری سال 96 با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در سالن اجتماعات امامی استانداری برگزار شد.

در این نشست همتی استاندار قزوین اظهار کرد: در بحث انتخابات همانطور که در جریان هستید همزمان با تعطیلات ثبت نام شوراها شکل گرفت است و انگیزه حضور در انتخابات را در روستا ها بیش از هر زمان دیگری شاهد بوده ایم و میزان استقبال نسبت به دوره های دیگر قابل توجه بود.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را به کار می بریم ولی با این حال هنور با سطح انتظار  مردم و مطابله مقام معظم رهبری از مدیران که به حق و درست هم هست است فاصله هایی داری م و باید برای پاسخگویی به این مطالبات تلاش خود را مضاعف کنیم، شعار سال جدید می طلبد که برنامه های دقیق تری برای برطرف کردم مشکلات به کار بسته شود.

همتی با اشاره به اقداماتی که در سال 95 اتفاق افتاده است بیان کرد: هر دولتی با هر خدمتی که اجام داده است و با هر کمبودی که در جریان بوده باید بدانیم که این مشکلات به افراد وارد است و قوت و ضعف آن متعلق به همه ما است و الحمدالله جمهوری اسلامی ایران همیشه سربلند است.

وی افزود: خدماتی که در این کشور انجام شده، عمران و آبادانی که تاکنون صورت گرفته و همینکه مردم از دولت و نظامشان مطالبه دارند مایه عظمت ما است.

به زودی آمار دقیق در اختیار مردم قرار خواهد گرفت

استاندار قزوین در ادامه ابراز کرد: ما  نمی گوییم هر آنچه دولت تا امروز انجام داده است بهترین حالت اقدام بوده است، بسیاری از انتقادات قابل قبول است، اما باید توجه داشت که این دولت در زمانی وارد کار شد که قیمت دلار روز به روز رو به افزایش بود و میزان بیکاری طبق آمار 11 درصد بود و تحریم های سختی هم حاکم بود.

همتی توضیح داد: اینطور نبود که دولت کشور را تحویل بگیرد و اشتغال در وضعیت معمول بوده باشد و میزان بیکاری هم صفر باشد،و بیکاری صفر باشد، به زودی تمامی این آمارها بطور دقیق منتشر می‌شود و در دست مردم قرار می گیرد تا مردم به حقیقت ها دست پیدا کنند و خدای نکرده در بین این رقابتهایی که داریم با همدیگر می کنیم که لازمه آن عبور از جاده انصاف است، خارج نشویم چرا که همه اینها از سرمایه های جمهوری اسلامی ایران است.

همتی تصریح کرد: دولت کشور را با نرخ بیکاری 11 درصد تحویل گرفته است و هر سال حجمی بر ن افزوده شده است که با توجه به میزان کتهش قیمت نفت و نیز تحریم هایی که در جریان است دور از انتظار هم نبوده است.

این مقام مسئول با تمام این مشکلات و نا بسامانی ها باز هم اوضاع کشور را رو به رشد دانست و مثبت تلقی کرد و ابراز امیدواری  کرد با کمک رسانی مردم  کشور حمایت و اداره شود.

اثبات حقانیت ایران در طول مذاکرات برای ما کافی است

استاندار در خصوص رشد اقتصادی 7 درصدی در کشور گفت: این آمار خوب و بالایی است، صادرات کشور از واردات کشور پیشی گرفته است و این یک نشانه خوبی برای دولت است،کسانی که اهل دانش  اقتصاد هستند بخوبی این موضوع را می دانند و این مسائل را بصورت علمی متوجه هستند.

 وی متذکر شد: در بحث برجام و مذاکرات همین برای ما کافیست که حقانیت جمهوری اسلامی ایران در صحنه های بین المللی روشن شد.

وی ادامه داد: کاملا روشن شد که جمهوری اسلامی ایران دنبال موشک و سلاح هسته ای نیست و نیز دنبال بهم زدن صلح بین المللی نمی‌باشد و خطر جهانی ندارد، چیزی که دشمن این را در افکار همه ملت ها علیه ما پرورانده است.

همتی تصریح کرد: در طول تاریخ سابقه ندارد که در صحنه بین الملل علیه کشور آن همه قطعنامه صادر کنند و بدون جنگ و اینکه کوچکترین تضعیفی در نظام ما رخ دهد و تمام ورق ها  به نفع جمهوری اسلامی برگردد.

استاندار در رابطه با پولهای بلوکه شده ایران گفت: پولی بیش از 100 میلیارد دلار در بانکهای کشورهای مختلف بلوکه شده بود و آنها داشتند استفاده اش را می‌بردند و امروز این پولها آزاد و اکنون در اختیار کشور است .

دکتر همتی در رابطه با توافق نامه برجام اذعان کرد: برجام به منزله آن نیست که ما در برابر دشمن کوتاه آمده ایم، نخیر! هرگز این چنین نیست و این حرفها حرفهای بی ربطی است.

ما تدبیر داریم، علم داریم باید به وسیله حرف ها از دشمن عبور کنیم، بهانه بدست این دشمن ناجوانمرد ندهیم، این اقتدار باید در صحنه داخل و بین المللی رخ بدهد

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید یا منصفانه قضاوت کنیم یا عالم به این باشیم که صحنه بین الملل صحنه بی رحمی است، هیچگاه عاشق چشم و ابروی کسی نمی‌شوند و همه بدنبال منافع ملی خودشان هستند، ما هم باید همین رویه را داشته باشیم.

استاندار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: بنابراین ما اگر بخواهیم تولید و اشتغال داشته باشیم بازار داخلی ما پاسخگوی آن نیست ما باید همان فرمایش مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی درون زا را نگه داریم یعنی به ظرفیت ها و مزیت های داخلی تکیه کنیم و محصولات خود را  به بازارهای بین المللی وارد کنیم تا کارخونه های ما بیشتر تولید کنند. ولی اگر در تحریم باشیم و کارخانجات بسته باشد قطعا نمیتوانیم و حتی اگر رقابت نباشد باعث کاهش کیفیت و افزایش قیمت میشود و در نهایت انحصار رخ می دهد

در پایان این نشست خبری دکتر همتی استاندار قزوین مدعی شد که برجام تضعیف کننده نبوده و پیامدهای مثبتی بدنبال داشته اما بدلیل مسائل امنیتی و سیاسی کشور نمی‌شود بصورت صریح بازگو کرد ولی اگر بصورت علمی بخواهیم به آن توجه کنیم قطعا متوجه اهمیت آن می‌شویم.

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها