مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: آئین معنوی اعتکاف در ۱۸۰ مسجد در نقاط مختلف شهری و روستائی این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۰۹
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

حجت‌الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه سنت حسنه اعتکاف به برکت نظام اسلامی احیا شد، گفت: اعتکاف سنت حسنه نبوی و از سنت‌های فراموش شده‌ای بود که به برکت نظام اسلامی و خون‌های مطهر شهدا در ایران اسلامی احیاء شد.

وی افزود: مراسم اعتکاف هر ساله با حضور پرشور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود که آثار و برکات فراوانی برای شرکت‌کنندگان و مردم جامعه به همراه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای پرورش روح و جسم انسان است و انسان نیازمند پرورش هر دو بُعد وجودی خود است از این‌رو و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن آدمی به سعادت و کمال است.

حجت‌الاسلام قربانپور اعتکاف را محو خودخواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى دانست و افزود: امسال تاکنون ۱۸۰ مسجد در سطح استان برای میزبانی برگزاری اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند و ثبت نام از متقاضیان همزمان با ماه مبارک رجب آغاز شده است.

وی با یاداوری اینکه سال گذشته در ۲۱۰ مسجد در سراسر استان میزبان معتکفین بودند، گفت: سال گذشته ۱۹هزار نفر در سطح استان مرکزی در آئین معنوی اعتکاف شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال 94 رشد 30 درصدی داشت و امیدواریم امسال هم شاهد رشد شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۶۰ درصد اعتکاف کنندگان استان مرکزی، نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله بوده‌اند که این نشان دهنده سطح بالای گرایش به معنویت در قشر جوان استان است.

حجت‌الاسلام قربانپور در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری محفل انس با قرآن، اعزام روحانی و مداح به مساجد میزبان معتکفین، جلسات سخنرانی و برنامه‌هایی نظیر حلقه‌های معرفتی از برنامه‌های پیش بینی شده در زمان اجرای مراسم اعتکاف در استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات