قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی

اشتغال زنان سرپرست خانوار از برنامه های کمیته امداد است

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: گسترش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار و مددجویان، یکی از سیاست‌هایی است کمیته امداد عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۱۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عدالت بهرامی قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهد گفت : حفظ منزلت زنان سرپرست خانوار ، بررسی همه جانبه و دقیق این مشکلات و ارائه راهکارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشراز اولویتهای کمیته امداد است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و براساس ماده ۷ این قانون، گسترش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار و مددجویان، یکی از سیاست‌هایی است که دولت آن را پیگیری می‌کند که در این راستا کمیته امداد عملکرد خوبی داشته است.

قائم مقام کمیته امداد استان تصریح کرد: داشتن حداکثر سن ۵۰ سال سن، ساکن شهر و سرپرست خانواربودن از شرایط اصلی در تحت حمایت قرار دادن زنان سرپرست خانوار شهری است که حتی با نداشتن شغل نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

بهرامی افزود: زنان سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی و استفاده از قابلیت های فردی و گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می کنند.

وی در پایان با اشاره به اداره‌های فعال در حوزه حمایت خاطرنشان کرد: حوزه حمایت و سلامت شامل ۳ اداره حمایت‌های اجتماعی، درمان و بیمه‌های اجتماعی و پذیرش و مددکاری است که در اداره حمایت‌های اجتماعی ۲ نوع خدمت مستمر و غیر مستمر را داریم که مستمر همان مستمری و کمک معیشتی است که ماهانه پرداخت می‌شود و خدمات غیر مستمر شامل کمک‌هزینه جهیزیه، خدمات وام، خدمات سربازی و غیره است.

بیش از ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار از حمایتهای کمیته امداد استان مرکزی در سرفصلهای متنوع بهره مند هستند و تلاش در جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از برنامه های کمیته امداد است.

زنان سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی، اجتماعی و استفاده از قابلیت های فردی و گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار