خبرهای داغ:
در سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال

گفتگو با مسئول واحد خدمات شهری شهرداری دولت آباد پیرامون اقدامات انجام شده

گلخانه شهرداری دولت آباد در فضای یک هزار و دویست متر مربعی در سال ۹۴ احداث شد و در حال حاضر با همت و تلاش واحد خدمات شهری شهرداری دولت آباد، توانسته است نیاز کل گل های فصلی سطح شهر دولت آباد، کربکند و زمان آباد را تامین کند.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۱۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ گلخانه شهرداری دولت آباد در فضای یک هزار و دویست متر مربعی در حالی احداث شد که کمبود یک گلخانه با تولید و پرورش انواع مختلف گل و تولید گل در سطح بالا در شهر دولت آباد به وضوح احساس می شد.

این گلخانه در ابتدای سال ۹۴ احداث شد و در حال حاضر با همت و تلاش واحد خدمات شهری شهرداری دولت آباد، توانسته است نیاز کل گل های فصلی سطح شهر دولت آباد، کربکند و زمان آباد را تامین کند.

اکبر مرادی مسئول معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری دولت آباد به ارائه توضیحات بیشتر در خصوص فعالیت این گلخانه و روند کار در این خصوص پرداخته است.

شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم:

این گلخانه با چه هدفی شکل گرفت؟ در خصوص متراژ، تعداد و نوع گل و درخت ها توضیح بفرمایید.

این گلخانه با هدف کاهش هزینه های جاری شهرداری و حذف واسطه های تولیدی ها تا فروشگاه های ارائه گل و نهال راه اندازی شده است اما مهم ترین علت احداث آن، تولید گل و نهال مناسب با اقلیم خاک و آب منطقه با توجه به آزمایش های تجربی و عملی و آزمایشگاهی است.
متراژ گلخانه یک هزار و دویست متر مربع است و از بهار ۹۴ تا بهار سال ۹۵، تعداد هشتاد هزار عدد گلدان گل در این گلخانه تولید شده است، نوع گل های تولید شده در این گلخانه نیز گازانیا، اطلسی بومی، میمون بومی، کوکب، کوکب کوهی، آکناتوس، ناز آفتابی، مارگیرت، کرپسیس، اطلسی ژاپنی، رز هفت رنگ، شاه پسند، رزماری، خر زهره، سرو شیراز، توت، زبان گنجشک، افرا شک، زیتون تلخ (ملیا)، ناز یخی، ناز سه گوش، ناز استرالیایی، شب بو، شمع دانی، کنگر فرنگی، سیلور، مروارید، فلفل زینتی، جعفری، مینا چمنی، گل کلم و گل همیشه بهار است.
تولیدات این گلخانه تا چه اندازه توانسته نیاز شهر دولت آباد و شهرهای همجوار را تامین کند؟

تولیدات توانسته است نیاز کل گل های فصلی سطح شهر دولت آباد، کربکند و زمان آباد را تامین کند، همچنین با گسترش و توسعه گلخانه و افزایش سرانه فضای سبز شهری می توان نیازهای شهرهای اطراف را نیز تامین کرد.
به طور کلی برای رشد و تولید یک نهال یا پرورش یک گل چقدر هزینه می شود؟

هزینه های تولید یک نهال، گل به صورت میانگین هر گلدان سه هزار ریال خاک، دو هزار گلدان نگهداری پنج هزار ریال و بذر دو هزار ریال با مجموع دوازده هزار ریال است.
توصیه های شما در رابطه با زیبا سازی شهر برای شهروندان چیست؟

بهترین توصیه برای زیباسازی شهر و فضای سبز، فرهنگ سازی چهره به چهره توسط افراد و پرسنل فضای سبز شناخته شده ی عوام است به صورتی که در درازمدت می توان هر فرد و شهروند شهر یک نیروی کارآمد فضای سبز باشد،  همچنین با برگزاری کلاس های این چنین و ارائه بذر و نهال رایگان می توان جلوی هر منزل یا داخل آن یک فضای سبز زیبا داشت که شهروندان خود نگهداری و آبیاری آن را انجام خواهند داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار