خبرهای داغ:
آیت الله نوری همدانی:

درآمد مردم پاسخگوی تورم و گرانی نیست/ ایران بر امور داخلی کشورها دخالت ندارد

یکی از مراجع تقلید گفت: گرانی و تورم در جامعه به گونه‌ای است که در آمد مردم پاسخگوی این وضعیت نیست و این نشان از ضعف در نظارت بر تولید، عرضه و قیمت گذاری کالاهاست.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۳۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
درآمد مردم پاسخگوی تورم و گرانی نیست/ ایران بر امور داخلی کشورها دخالت ندارد
به  گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با استاندار قم، با بیان اینکه خداوند توفیق خدمت به مردم را به مسوولان داده است، اظهار کرد: بالاترین خدمت، خدمت به اجتماع است و امام صادق (ع) در این راستا می‌فرماید: بالاترین خدمت، توفیق خدمت به برادران دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تعهد و تدین مسوولان استان قم موجب شده است که بتوانند امر خطیر خدمت به مردم استان را به عهده بگیرند، تصریح کرد: دنیای امروز کاستی‌های فراوانی دارد ولی اسلام دو چیز را در نظر دارد که انسان با استفاده از آن گام بردارد که دنیا و سعادت انسان را تأمین می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: تا زمانی که از ایمان و حفظ ارزش‌های دینی در کارها بهره برده نشود انسان دچار گرفتاری می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دین اسلام در بسیاری از امور مرز نمی‌شناسد، گفت: برخی کشورها ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم می‌کنند در حالی که ما هیچ گونه دخالتی در امور کشورهای دیگر نداریم و در راستای امر به معروف مطابق با موازین دین اسلام گام بر می‌داریم و اسلام نیز مرز نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: مسئله‌ای که دیگران از آن به عنوان دخالت در امور کشورهای دیگر یاد می‌کنند، نشر و حفظ ارزش‌های دین اسلام است که در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها نظر دارد که مهمترین این برنامه‌ها امر به معروف و نهی از منکر است.

این مرجع تقلید با تاکید براینکه سه چیز اگر در هر نقطه از دنیا باشد مشکلی در آن منطقه به وجود نمی‌آید، عنوان کرد: در مرحله نخست در هر شهر  یا منطقه باید یک فقیه اسلام شناس که آگاه به اوضاع زمان است وجود داشته باشد. همچنین افرادی باشند که از نظر طبابت و سلامت معلومات داشته باشند و در نهایت باید یک مدیر دلسوز و خیر اندیش در هر جامعه وجود داشته باشد. زیرا اگر هر یک از این افراد در جامعه‌ای نباشند آن جامعه متلاشی می‌شود.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: خداوند به مسوولان استان قم سعادتی خاص عنایت کرده که دنیای خود را در راه خدمت به مردم این خطه بگذرانند.

وی با اشاره به برخی مشکلات آب و هوایی در استان قم بیان کرد: باید از بیابان‌های قم بهره مناسب برده شود زیرا که براساس روایات و احادیث خداوند یک وجب خاک بی حاصل نیافریده و باید افرادی کارشناس، خاک بیابان‌ها را آزمایش کنند و ببینند چه نوع گیاهی در این خاک پرورش می‌یابد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خویش تاکید کرد: مسولان باید مراقب باشند زیرا ظلم، جور و جهل جوامع را تهدید می‌کند و در این راستا باید دقت شود که حقوق همه مردم رعایت شود و این مسوولیت سنگینی است.

آیت الله نوری همدانی اهتمام به مسئله معیشت مردم را بسیار ضروری و مهم ارزیابی کرد و گفت: در روزگاری زندگی می‌کنیم که گرانی مردم را آزار می‌دهد و در صورتی که ارزش کالا و خدمات با هم مقایسه شود متوجه می‌شوید که حقوق مردم در مقابل تورم و گرانی پاسخگو نیست.

وی افزود: مسئله گرانی در جامعه بیداد می‌کند و از جمله مسائلی است که برطرف نشده و این مسئله از دغدغه‌های رهبری است به همین خاطر بر ضرورت تولید و اشتغال توسط جوانان تاکید دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: قیمت گزاف گوشت و میوه جات نشان از آن است که نظارت و کنترلی بر بازار نیست و هر شخصی به هر میزان که بخواهد قیمت گذاری می‌کند و در حالی که پول ما ارزش کمی دارد قیمت کالاها ارزش بسیاری دارد که لازم است نظارت بیشتری بر تولیدات و عرضه و فروش صورت بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار