در طرح نوروزی 96 آذربایجان شرقی؛

نجات 117مصدوم طی یکصد و 11عملیات امدادی/پیوستن 17هزار نفر به کمپین «نه به تصادفات»

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با تشریح عملکرد جمعیت هلال احمر استان در اجرای طرح نوروزی امسال گفت: نجاتگران با یکصد و 11عملیات امدادی 117مصدم را نجات و 220نفر را در پایگاه های هلال احمر اسکان دادند.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۴۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سعید کنعانی افزود: طرح نوروزی سال 96 با شرکت بیش از 850 تن عوامل امدادی اعم از داوطلب، جوان، نجاتگر و امدادگر و پزشک و پرسنل رسمی هلال احمر از مورخه 25 اسفند سال 95 در بیش از 75 نقطه استان آغاز و 15 فروردین امسال پایان یافت .

وی ادامه داد: در طول 20 روز گذشته، مجموع کل حوادث به وقوع پیوسته که توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شده۱۱۱ مورد بوده که از این تعداد، حوادث جاده ای با 76 مورد در صدر بوده و حوادث برف و کولاک و خدمات حضوری و کوهستان در رده های بعدی قرار گرفته اند.

کنعانی اظهار داشت: در این حوادث بیش از شش هزار نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شده اند که بیش از 5هزار و 500 تن از آن ها مربوط به گرفتاران در برف و کولاک بوده اند که توسط نجاتگران هلال احمر در روزهای برفی امدادرسانی شده و قریب به 220 نفر در پایگاه های امدادی و اماکن عمومی توسط نجاتگران اسکان داده شده و لوازم گرمایشی و جیره غذایی خشک در میان آنها توزیع شده است.

وی با تجلیل از زحمات خستگی ناپذیر و شبانه روزی نجاتگران بیان کرد : مجموع کل نجات یافتگان از حوادث توسط نجاتگران هلال احمر در سطح استان ۱۱۷نفر بوده که از این تعداد ۸۵نفر توسط نجاتگران هلال احمر با آمبولانس پایگاه های امدادجاده ای به نزدیکترین مراکز درمانی و بیمارستان ها انتقال داده شده و ۳۲نفر مصدوم نیز بصورت سرپایی مداوا شده اند .

کنعانی اضافه کرد: همچنین در طول اجرای طرح نوروزی شش مورد عملیاتتوسط نجاتگران هلال احمر با خودروهای نجات صورت گرفته که در این عملیات ها، نجاتگران با استفاده از ست های نجات که بر روی خودروهای نجات سوار هستند اقدام به برش آهن پاره های خودروهای تصادفی کرده و مجروحان و متوفیان گیر کرده در لای آهن پاره ها را رها سازی کردند.

مدیر عامل استان میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه را کمتر از 10 دقیقه اعلام نمود .

عملکرد پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی

سعید کنعانی در ادامه به تشریح عملکرد پست های نوروزی جوانان پرداخت و گفت: امسال معاونت جوانان در 40 نقطه استان اقدام به برپایی پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 26 اسفند 95 لغایت14 فروردین سال جاری کرده بود که در این ایام نزدیک به 145 هزار تن به پست های جوانان مراجعه کرده و قریب به 5 هزار تن توسط دوچرخه سواران طرح سحاب راهنمایی شده اند .

وی خاطرنشان کرد: قریب به 10هزار نفر به ایستگاه های سلامت تست فشار خون مراجعه کرده و بیش از چهارهزار نفر نماز خود را در خیمه های نماز جمعیت هلال احمر اقامه کرده اند و نزدیک به پنج هزار کودک و نوجوان به فضاهای های دوستدار کودک و نوجوان مراجعه کرده و از امکانات آنجا استفاده کرده اند.

مدیر عامل هلال احمر استان با تجلیل از اجرای طرح های ابتکاری توسط جوانان خلاق در پست های نوروزیادامه داد : در سطح استان طرح های ابتکاری بسیاری از سوی جوانان عضو انجام گرفت و در این مدت قریب به 17 هزار نفر اعم از مسئولان ارشد کشوری و استانی و شهرستانی و مسافران با امضای میثاقنامه به کمپین نه به تصادفات جاده ای پیوسته اند.

کنعانی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، توزیع محصولات فرهنگی اعم از «نقشه، بروشور ن، سی دی و دیگر محصولات» در میان مسافران و مراجعه کنندگان بوده که در این راستا بیش از 270 هزار نسخه محصول فرهنگی توزیع شده است.

کنعانی در پایان به اجرای طرح خادم و طرح داوطلب یار امداد ونجات اشاره و اظهار کرد: برای ارتقا سطح تاب آوری خانواده های ایرانی در برابر مخاطرات، طرح خادم در سطح پست های نوروزی به مسافران معرفی شد و در تعدادی از پایگاه های امدادی پزشکان داوطلب حضور یافته و در قالب طرح داوطلب یار امداد و نجات اقدام به ویزیت رایگان مراجعه کنندگان و مصدومان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها