خبرهای داغ:
شهردار تبریز بر لزوم استمرار عملیات ترمیم روسازی و آسفالت‌ریزی در سطح شهر تاکید کرد و گفت: اقدامات اثرگذار در خصوص اجرای برنامه‌های آسفالت‌ریزی باید تا یک ماه آینده در سطح شهر نمود داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۴۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در جمع معاونان و شهرداران مناطق با بیان این مطلب اظهار داشت: با در نظر داشتن اقدامات اساسی شهرداری در بخش‌های عمران، خدمات، فضای‌سبز و مباحث اجتماعی و فرهنگی، افزایش رضایت‌مندی عمومی از این نهاد خدمتگزار کاملاً بارز است؛ با این حال ضعف زیرسازی‌های گذشته و اقلیم سرد و بارشی هوای تبریز، موجب شده وضعیت کلی آسفالت، از گلایه‌های به‌حق شهروندان باشد.
وی بیان کرد: طبق گزارش‌ سازمان عمران شهرداری تبریز، حجم آسفالت توزیع شده توسط این سازمان، از ۴۸۰۰ تن در اسفند ۹۴ به بیش از ۱۱ هزار تن در اسفند ۹۵ افزایش یافته است؛ همچنین در یک ماه گذشته، به طور متوسط روزانه ۱۸۷ تن آسفالت تنها از طریق این سازمان، بین مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز توزیع شده که این حجم، معادل حدود ۱۸۰۰ متر آسفالت‌ریزی و ترمیم روزانه در سطح شهر بوده و از تلاش بی‌وقفه و هزینه‌گذاری‌های چشمگیر در خصوص آسفالت شهرحکایت دارد.
نجفی اضافه کرد: طبق ارزیابی‌های فنی، حدود ۷۰ درصد مشکل آسفالت، با اجرای لکه‌گیری‌ها و ترمیم‌های دوره‌ای قابل‌حل بوده و ۳۰ درصد باقی، نیازمند اجرای آسفالت‌ریزی اساسی است؛ بنابراین، در کنار اجرای این پروژه‌ها، تمرکز معاونت عمرانی و شهرداری‌های مناطق باید متوجه شناسایی و برطرف‌کردن دست‌اندازها و چاله‌ها باشد.

شهردار تبریز با بیان اینکه پوشش این معضل، نیازمند اولویتبندی بر اساس حجم تردد و درخواست شهروندان است، گفت: در کنارمسیرهای اصلی، نباید از کوچهها، محلات و محدودههای مسکونی غفلت شود؛ چرا که این مسیرها به صورت توام، بستر عبور و مرور عابران پیاده و خودروها است.
وی با قدردانی ویژه تلاش ویژه مناطق ۴، ۵ و ۷ شهرداری تبریز گفت: برنامههای آسفالتریزی به خصوص در محدوده مرکزی شهر، باید تقویت شود.
شهردار تبریز همچنین از تلاششهرداریهای مناطق و بخشهای اجرایی در استقبال از سال جدید و برنامههای خدماتی تعطیلات نوروز قدردانی کرد.
در پایان این جلسه، با دستور شهردار تبریز، مقرر شد طرح ضربتی آسفالتریزی و لکهگیری سطح شهر، با لحاظ شرایط بارندگی و با اولویت خیابانهای بیش از عرض ۱۲ متر، تا یک ماه آینده تکمیل شود.

ارسال نظرات