رئیس پلیس راه استان یزد مطرح کرد:

کاهش 2 درصدی تصادفات جاده‌ای استان یزد/ برنامه‌های اجرایی پلیس در کاهش تصادفات

رئیس پلیس راه استان یزد گفت: در حالت کلی تصادفات، باتوجه به افزایش 18 درصدی تردد در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۹۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ رئیس پلیس راه استان یزد  از کاهش 54 درصدی تلفات انسانی در حوادث جاده ای استان در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همدلی و همکاری میان دستگاه‌های مختلف بخصوص راهداری و حمل‌ونقل، صبر و تحمل رانندگان در روزهای کامیون ممنوع موجب کاهش تلفات انسانی و تصادفات جاده‌ای از 25 اسفندماه 95 تا 13 فروردین 96 شد.

سرهنگ احمد مظفری همچنین بابیان اینکه در حالت کلی تصادفات، باتوجه به افزایش 18 درصدی تردد در جاده‌های استان، 2 درصد کاهش داشته است اظهار کرد: شعار طرح نوروزی 96، «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» بوده است و با توجه به‌عنوان شعار پلیس برنامه‌های متعددی در راستای کاهش تصادفات انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر علت تصادفات واژگونی و خروج از جاده بوده است برای جلوگیری از بروز چنین تصادفاتی که بیشتر ناشی از خواب‌آلودگی و خستگی می‌باشد در بین راه‌ها ایستگاه‌های متعدد دایر شد و در برخی نقاط چای صلواتی و دیگر امکانات برای استراحت مردم ارائه شده بود.

سرهنگ مظفری استفاده از دوربین‌های شهری، همیاران پلیس در اتوبوس‌ها، اضافه شدن 14 ایستگاه پلیس راه و 70 گشت محسوس و نامحسوس در ایام عید، گشت هوایی، راه‌اندازی ایستگاه‌های تست سلامت، مقررات کامیون و موتورسیکلت ممنوع را از دیگر تدابیر پلیس استان برای کاهش تصادفات عنوان کرد.

رئیس پلیس راه استان یزد اذعان کرد: روز 13 نوروز با آمار 355 هزار و 913 خودرو پر ترددترین روز در طرح نوروزی با افزایش 33 درصدی نسبت به سال قبل بود.

وی از معادن چادرملو و سنگ‌آهن به دلیل استفاده از ظرفیت‌های ریلی برای جابه‌جایی بار به‌منظور کاهش تصادفات جاده‌ای و کم شدن تردد کامیون‌ها تقدیر کرد.

رئیس پلیس راه استان یزد ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در پوشش اخبار پلیس راه و فرهنگ‌سازی در زمینه کم شدن مشکلات ترافیکی ، از اصحاب رسانه، مردم و مسئولین خواست تا با همدلی و فرهنگ‌سازی و همکاری با پلیس راه به کم شدن تصادفات و حادثه‌های جاده‌ای در پایان سال 96 نیز کمک کنند.

ارسال نظرات