نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»:
نماینده مردم قائنات در مجلس در رابطه با بحران جمعیت گفت: باید حرکت انقلابی و اقدام عاجلی انجام شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۳۹۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

مسئولان برای حل بحران جمعیت، انقلابی عمل کنندفرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با بحران جمعیتی و تهدیدات آن اظهار داشت: اینکه الان در برخی زمینه ها دچار چالش هستیم به بحث فرهنگی بر می گردد.

وی افزود: متاسفانه چندین سال از طریق تلویزیون و فضای مجازی موضوع کنترل جمعیت مطرح می شد و از طرفی دیگر بسیاری از قوانین وضع شده و دستورالعمل های وزارت بهداشت همه برای کنترل جمیعت بود به همین دلیل در حال حاضر دچار چالش فرهنگی هستیم.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: این مسئله به خاطر این است که ما زیرساخت های لازم را فراهم نکرده بودیم. اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان اموری بسیار مهم و فاکتورهایی است که در جمعیت تاثیر می گذارند.

فلاحتی تصریح کرد: باید حرکت انقلابی و اقدام عاجلی انجام شود. نهاد های متولی امر باید قوانین کنترل رشد جمعیت را لغو کنند که البته این اتفاق افتاد؛ یعنی داروها و ابزار و تبلیغات مربوطه مهار شده و ممکن است در برخی جاها گزارشاتی در این رابطه باشد که باید رفع شود.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: افزایش سن ازدواج فاکتور خیلی مهمی است . اگر هر جوانی به موقع ازدواج کند این مشکل حل می شود لذا متولیان همچون دولت و سایر ارگان ها باید تسهیلات دهند تا این مشکلات نیز حل شوند.


ارسال نظرات