356هزار زائر و مسافر نوروزی از بقاع آذربایجان شرقی زیارت کردند

سرپرست فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان از حضور 356 هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه‌ آذربایجان‌شرقی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۶۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی با اشاره به حضور 356 هزار نفر از زائران و مسافران نوروزی در بقاع متبرکه‌ استان در ایام نوروز، گفت: علاوه بر اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، در چندین مورد از بقاع متبرکه‌ دارای ظرفیت، مسافران اسکان داده شده‌ و 22 هزار و 450 نفر در قالب طرح آرامش بهاری در این راستا اسکان داده شدند.

وی با ارائه‌ آماری از بازدید مسافران نوروزی و گردشگران از بقاع متبرکه‌ استان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور از 28 اسفند ماه سال 95 تا 14 فروردین ماه سال‌جاری در بقاع متبرکه‌ی آذربایجان اجرا شد.

حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح معنوی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت نوروزی و همچنین تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران و زائران نوروزی بود که خوشبختانه مسافران استقبال فراوانی از برنامه‌ها و بخش‌های مختلف طرح آرامش بهاری کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های مردم در ایام نوروزی بعد از دید و بازدید، مسافرت و بازدید از اماکن دیدنی است و مردم همواره بازدید از اماکن مذهبی و امام‌زادگان(ع) را همواره در برنامه‌ خود دارند، از این رو سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به مدت چندین سال است که از این فرصت در راستای توسعه‌ی معنویات بهره می‌برد.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 34 مورد از بقاع متبرکه‌ی استان، یادآور شد: 30 مورد از امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه‌ی استان نیز در لحظه‌ تحویل سال میزبان مردم بوده و 14 هزار نفر از مسافران و زائران در جوار مطهر این امام‌زادگان(ع) تحویل سال جدید را جشن گرفتند.

وی با اشاره به حضور 28 مبلغ اعزامی از قم و 12 مبلغ و روحانی بومی در بقاع متبرکه‌ استان در ایام نوروز، تاکید کرد: برپایی خیمه‌ی معرفت که شامل غرفه‌ی مشاوره‌ خانواده، مشاوره وقف، پاسخ به سوالات شرعی، غرفه‌ی کودکان و نوجوانان، مسابقات فرهنگی ویژه، قران بخوان جایزه بگیر، نقاشی با محتوای مسائل روز، مسائل دینی و مذهبی و ... از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب طرح آرامش بهاری اجرایی شد.

حجت الاسلام خلیلی خاطرنشان کرد: زائران و مسافران نیز از بخش‌های متنوع این طرح بسیار رضایت داشته و از حضور مبلغان مذهبی در بقاع متبرکه و همچنین خیمه‌های معرفت استقبال ویژه‌ای کردند.

سرپرست فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه ایجاد وقف‌های جدید از جمله‌ی برنامه‌های شاخص ما در طرح آرامش بهاری بود، گفت: با شروع سال جدید و در قالب طرح آرامش بهاری 9 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که عمدتا به نیت توسعه‌ی مساجد، حسینیه و مباحث قرآنی و همچنین کمک به نیازمندان است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری حضور مسافران و زائران نوروزی در بقاع متبرکه‌ استان نسبت به سال گذشته، یادآور شد: زائران و مسافران از خیمه‌های معرفت استقبال ویژه‌ای کرده و صرفا 75 هزار نفر از مسافران و زائران از برنامه‌های اجرا شده در خیمه‌های معرفت بهره‌مند شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار