فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش مراغه با تاکید بر لزوم ریشه یابی آسیب های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین دانش آموزان مدارس گفت: این کنکاش در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی باید از درون خانواده ها آغاز شود.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۷۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، ظفر محمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای اموزش و پرورش مراغه افزود: عدم شناخت کافی والدین در نحوه رفتار و تعامل با فرزندان در سنین نوجوانی و جوانی موجب بروز برخی مشکلات و زمینه ساز آسیب های اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: والدین باید به اندازه ای که برای تامین معیشت و امکانات مادی و رفاهی برای فرزندان خود تلاش می کنند؛ برای تامین نیازهای روحی و روانی آنان نیز وقت مناسبی قرار دهند.

محمدی اضافه کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی و نیز بروز آسیب های اجتماعی نماشی از حضور نوجوانان و دانش آموزان در فضای مجازی، برنامه های مناسبی از سوی خانواده ها، مدیران و معلمان در مدارس برای پیشگیری از بروز این مشکلات فرهنگی و اجتماعی اتخاذ شود.

وی گفت: دست اندرکاران و متولیان فرهنگی و آموزشی نیز باید برای آموزش والدین و نحوه رفتارهای آن ها در درون خانواده ها با فرزندان، دوره ها و کلاس ها و نیز برنامه هیا آموزشی و فرهنگی در همه مدارس اجرا کنند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: آسیب های اجتماعی به عنوان معضلی فرهنگی در جامعه فراتر از ظرفیت دستگاه ها بوده و رفع آن نیازمند عزم و همت عمومی مردم و مسئولان است.

جلیل اسلامی افزود: اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کاهش اسیب های اجتماعی در بین دانش اموزان در مدارس این شهرستان در قالب آموزش خانواده ها و مشاوره های اجتماعی در طول سال تحصیلی اجرا می شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و برگزارثی اردوهای تربیتی در کنار تعامل سازنده با اولیای دانش آموزان نقش موثری در ایجاد محیط بانشاط و نیز دور کردن دانش اموزان از آسیب های اجتماعی و جلب آنان به سوی برنامه های فرهنگی است.

اسلامی اضافه کرد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شناسایی دانش اموزان در معرض خطرات و آسیب های اجتماعی از جمله رویکردهای اساسی این اداره در مقابله با هجمه های فرهنگی در جامعه و در بین دانش آموزان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه در این جلسه گفت: هجمه های فرهنگی غرب برای تضعیف ارزش ها و باورهای اسلامی در جامعه اسلامی و در عصر حاضر بی سابقه و خطرناک است.

حجت الاسلام علی امیری افزود: متاسفانه در خانواده ها به نیزاهای جسمی و مادی بیشتر از نیازهای روحی و روانی فرزندان توجه شده و این امر عاملی در بروز برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سال های آینده می شود.

وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی در طول سال تحصیلی جاری در راستای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی و فرهنگی، 315 گفتمان فرهنگی برای دانش آموزان و اولیای آنان در مدارس این شهرستان اجرا کرده است.

حجت الاسلام امیری اضافه کرد: بیشتر این کلاس های آموزشی برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف و توسط کارشناسان فرهنگی و اجتماعی برگزار شده و تاثیرات مناسبی در این خصوص داشته است.

هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

ارسال نظرات