خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: وجود هزاران کارمند و عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی نمونه بارزی از تحقق شعار اشتغال است که این دانشگاه آن را با سرمایه‌های خود اجرایی کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۲۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید حسین بدیعی که به مناسبت آغاز سال جدید در جمع کارکنان و اساتید این دانشگاه حضور یافته بود با تبریک آغاز سال نو و یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی محصول انقلاب است و امروزه می‌بینیم در کل ایران هزاران کارمند و مدرس در این دانشگاه خدمت می‌کنند که خود نمونه بارز اشتغال در این مجموعه بزرگ است.

وی افزود: نزدیک به 50 درصد افراد مشغول به تحصیل در سیستم آموزش عالی کشور دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند و می‌بینیم که روزی تحصیل برای همه یک آرزو بود و واقعا قبول شدن در دانشگاه یک مشکل بود که الحمدالله به لطف انقلاب و وجود همین دانشگاه امروز این مشکل بزرگ حل‌شده است.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: اتفاقات خیلی خوبی افتاد و باعث شد ازلحاظ نیروی متخصص کشور در جایگاه خاص خودش قرار بگیرد و در علوم مختلف پیشرفت‌های خوبی کند مخصوصا در علوم هسته‌ای جایگاه ویژه‌ای پیداکرده‌ایم و با استقامتی که ملت و مسئولین انجام دادند امروز انرژی هسته‌ای ما را به رسمیت شناختند که در این راه هزینه‌های زیادی هم پرداخت شد و مطمئن باشید که استقامت‌ها بازهم جواب خواهد داد .

بدیعی تصریح کرد: واقعا اگر در جنگ تحمیلی بررسی کنید به‌جز خدا هیچ‌کس را در دنیا نداشتیم از هر کشوری به صدام کمک می‌کردند تمام کشورها چه ازلحاظ پول چه ازلحاظ فنّاوری چه ازنظر جنگ‌افزار، از همه‌چیز در اختیار آن‌ها بود اما فعل خواستن و آن دیدگاه بلند حضرت امام و مسئولان کشور باعث شد که این عزت و افتخار و جایگاه ویژه را در خاورمیانه برای خودمان جستجو کنیم.

وی در ادامه افزود: دقت کنید خیلی باعث تعجب همسایگان ما هم هست که واقعا بچه‌های ما چه کردند این سربازان گمنام چه  کردند که هیچ اتفاقی در کشور ما توسط داعش نتوانست انجام گیرد، در کشورهای اروپایی، در افغانستان ، عراق ، یمن همه ناآرام هستند این‌ها عملیاتشان را در کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان توانستند انجام بدهند ولی در ایران ناکام ماندند.

بدیعی تأکید کرد: دو نعمت اصلی داریم یکی سلامت و یکی هم امنیت که واقعا باید شکر گذار این دو نعمت باشیم و تا وقتی هرکدامش از ما گرفته نشود قدرش را نمی‌دانیم لمس نمی‌کنیم درنتیجه جا دارد که ما تشکر ویژه داشته باشیم از خانواده‌های شهدا و جانبازان ، از مسئولین عزیزی که مستحکم پای همه‌چیز ایستاده‌اند و ما امروز از نعمت امنیت در کشور برخورداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 1391 هنگام تودیع ما، نزدیک 23 میلیارد تومان بدهی داشتیم و نزدیک 5/2 میلیارد از بیمه‌ها طلب داشتیم و حدود 4 میلیارد در حساب علوم تحقیقات بود، روزی که برگشتیم دقیقا 21 میلیارد و 239 میلیون تومان بدهی داشتیم، اقساط معوقه و جریمه بانک‌ها 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بود، فاکتورهای ارائه‌شده به دانشگاه 754 میلیون تومان ، معوق شدن حق‌الزحمه پایان‌نامه‌ها تقریبا یک میلیارد و 100 میلیون تومان و حدود 285 میلیون تومان هم حق‌التدریسی بود که معوق مانده بود و مضافا بر آن به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای آموزش دانشجویان پزشکی 860 میلیون تومان بدهی باقی مانده بود، همچنین کارورزی و پروژه‌های دانشجویان در 3 سال گذشته نزدیک به 167 میلیون تومان و حق‌الزحمه پزشکان که عقب‌افتاده بود برای 8 ماه یک میلیارد و 535 میلیون تومان بود که جمعا رقمی به مبلغ 21 میلیارد و 239 میلیون تومان را تشکیل می‌داد، اما امروز اعلام می‌کنیم که این بدهی به تقریبا 6 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: نکته‌ای که اتفاق افتاده این است که اشغال تخت بیمارستان زمانی به 32 درصد رسیده بود که هم‌اکنون طی یک سال گذشته این میزان به 80 درصد رسیده است.

دکتر بدیعی بیان کرد: به‌زودی 8 تخت سی‌سی‌یو و 5 تخت آی سی یو به بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) اضافه می‌شود و فضای فیزیکی آن نیز تا 15 اردیبهشت آماده می‌شود اما برای تجهیز نیاز به 1 میلیارد و 300 میلیون تومان تجهیزات ویژه داریم تا خریداری کنیم که مصمم به خرید این تجهیزات هستیم از طرف دیگر خدمات ویژه‌تری برای بیماران قلبی در بیمارستان در نظر خواهیم گرفت.

وی از همکاران خود خواست تکریم ارباب‌رجوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و گفت: لبخند خودمان را از مراجعه‌کنندگان دریغ نکنیم و کارشان را به نحو احسن انجام دهیم و حتی دنبال تبصره‌های قانونی بگردیم که در رفع مشکل آنان کارساز باشد.

بدیعی اظهار کرد: با رایزنی‌های روابط عمومی دانشگاه در سال گذشته 1200 دانش‌آموز از این دانشگاه بازدید کردند که در شناسایی پتانسیل‌های دانشگاه بسیار کار مؤثری بود که امیدواریم در سال جدید هم این دست فعالیت‌ها ادامه یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها