عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
نماینده مجلس گفت: سند اولیه 2030 با موازین اسلامی و شرعی و حتی انسانی مغایرت بسیار زیادی دارد. یعنی سند اولیه ای که تنظیم شده به شدت موجب ورود فرهنگ بیگانه و تسلط آنها بر کشورهای جهان سوم خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۲۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

مغایرت شدید سند 2030 با موازین شرعی و انسانی/ با وجود اسناد داخلی نیازی به این سند نیستسید جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند2030 بیان داشت: در نشستی که با دبیر یونسکو و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صورت گرفت این سند بررسی شد.

وی افزود: البته سند اولیه 2030 با موازین اسلامی و شرعی و حتی انسانی مغایرت بسیار زیادی دارد. یعنی سند اولیه ای که تنظیم شده به شدت موجب ورود فرهنگ بیگانه و تسلط آنها بر کشورهای جهان سوم بویژه ایران خواهد شد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقایان این سند را تا حدودی تغییر دادند و جزوه ای بر مبنای آموزه های دینی تنظیم کردند تا سند اولیه را تلطیف کنند و مواردی که با دین ضدیت دارد را برطرف کنند که ما این کار را به فال نیک گرفتیم اما با وجود اسناد داخلی همچون مثل سند تحول در آموزش و پرورش و سند جامع آموزش عالی نیازی به این اسناد نیست.

ابطحی با بیان اینکه اسناد داخلی ما کامل هستند و با اجرای آن می توان به هدف تربیت انسان های مهذب متفکر و خلاق رسید گفت: ما نباید زیر بار مسئولیتی برویم که غربی ها به آن ورود کرده اند. درست که ما می توانیم بندهایی را از این سند حذف کنیم اما مجامع بین المللی به این مسائل توجهی ندارند.

این مقام مسئول مطرح کرد: نظام سلطه با تنظیم کردن یک سند با تیپ یکپارچه برای همه کشورها به جنگ نرم و فرهنگی علیه کشورها می پردازد که همان سبک زندگی آمریکایی است. البته در آمریکا خیلی از مواردی را که راجع به آزادی های جنسی و شکستن حد و مرز خانواده هاست را درست نمی دانند اما وقتی یک سند تیپ یکپارچه برای کشوهاری مختلف تنظیم می شود مورد وفاق نیست و در حقیقت آنها می خواهند که از ما امتیاز بگیرند و به اهداف خود برسند مثل قضیه برجام.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم هوشیاری مسئولان امر اظهار کرد: سیاستمداران باید عاقلانه تر عمل کنند، هیچ الزامی برای پذیرفتن سند 2030نیست و اگر ما این سند را بپذیریم تعهدات بین المللی بر ما حکومت خواهد کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجامع حوزوی و تعلیم تربیت و شورای انقلاب فرهنگی نسبت به این سند حساسیت نشان می دهند و باید این سند کنارگذاشته شود این موضوع باید با کشورهای اسلامی دیگر هم مطرح شود به دلیل اینکه خیلی ها نمی دانند وارد بازی به نام اعتلای فرهنگ بویژه در کشورهای اسلامی و در حقیقت تبدیل کشورهای اسلامی به لاییک و سکولار شده ایم. لذا مسئولان باید احساس وظیفه کنند و راه خدا را در پیش گیرند.


ارسال نظرات