خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسئولیت هایی که برعهده عناصر فرهنگ یا فرهنگ ساز است برخلاف تصور برخی ها کاسبی و از نوع بقیه مشاغل نیست. اینها اگر سالم و صحیح و به معنی صحیح اش ارشاد باشد؛ باقیات و صالحات است.
کد خبر: ۸۸۴۳۵۵۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در جمع مدیران رسانه های استان ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امام علی(ع) اظهارداشت: برای همه مردم این جدیت وجود دارد که تا بتوانند برای مصرف های روزمره سعی می کنند جنس سالم تهیه کنند چون می دانند سلامت بدن با خوراک سالم ممکن است.

وی عنوان کرد: سیستم بدن انسان طوری است که برای ورود اشیاء خارجی که از طریق دهان و بینی صورت می گیرد کنترل دارد و اگر غذایی فاسد و یا هوا آلوده باشد ذائقه و شامه انسان بلافاصله اعلام می کند.

نسبت به تغذیه فکری و فرهنگی جامعه چقدر حساسیت داریم؟

عبادی ادامه داد: ساختار فکر، فرهنگ و عقیده انسان به گونه ای است که از مجرای چشم و گوش به عمق جان انسان سرایت می کند. هیچ فیلتری ندارد و هرچه وارد چشم یا گوش شود وارد قلب انسان می شود .

وی خاطرنشان کرد: حال نسبت به غذای جسم چقدر حساس هستیم اما نسبت به دیدنی ها و شنیدنی ها که ساختار شخصیتی، فرهنگ و فکر انسان است بی تفاوت هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: انسان ممیز با تشخیص خودش مسئول کار خود و دیگران است اما بسیار این واردات تزریق می شود به کسانی که در حد مسئولیت نیستند.

وی اظهارداشت: کودک در گهواره نیز از دیدنی ها و شنیدنی ها تاثیر می گیرد و فرزند زبان و گویش را از گوش یاد می گیرد و بر زبان جاری می کند.

عبادی ادامه داد: کودکان درک دارند چه رسد به زمان حال که انواع درهای خودی و بیگانه به روی کودک باز است. فرهنگ آنها را خانواده، مدرسه و محیط جامعه و صداوسیما و صحنه های مجازی بیشتر از همه می سازند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خوش به حال آنهایی که جنس سالم از جمله سخن درست، نوشته درست و سیمای حق و صدق به مردم عرضه می کنند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم باشد در صحنه های خانه و آموزشی و جامعه باید سالم سازی شود .

مسئولیت های فرهنگی باقیات و صالحات است، نه کاسبی

وی تاکید کرد: مسئولیت هایی که برعهده عناصر فرهنگ یا فرهنگ ساز است برخلاف تصور برخی ها کاسبی و از نوع بقیه مشاغل نیست. اینها اگر سالم و صحیح و به معنی صحیح اش ارشاد باشد؛ باقیات و صالحات است .

عبادی متذکر شد: اگر کسی را با گفتار، قلم یا عمل خود گمراه کنیم و اگر زمینه گمراهی، دروغ و تهمت را فراهم کنیم مانند این است که حقیقت انسانیتش، حیا و عفتش، جوانمردی و حیایش را بکشند.

وی یادآور شد: چنانچه اگر فردی را بکشند جانش را از دست می دهد اما اگر دین و آبروی انسانی نابود شود؛ انسانیت و آخرتش هم نابود می شود، دیگر برگشتنی نیست و جای برای توبه وجود ندارد.

کیفر قتل عام با قلم، گفتار و عمل از قتل نفس بیشتر است

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خیلی جای تبریک دارد به مسئولین امینی که در جهت فرهنگ جامعه با صدق، راستی، حق گویی و سلامت نفس کار می کنند و هیچ خدمتی در دنیا بالاتر از ارشاد صحیح و راهنمایی دیگران نیست.

وی گفت: خیلی جای تسلیت دارد به کسی که با هر انگیزه ای به جامعه دروغ بگوید و جامعه را به فساد بکشاند . حقی را ناحق جلوه دهد و ناحقی را حق بداند و این بالاترین مصیبت برای انسان است.

هیچ خدمتی در دنیا بالاتر از ارشاد صحیح و راهنمایی دیگران نیست

عبادی با بیان اینکه فکر و اندیشه انسان امانت خداوند است تاکید کرد: قتل عام با قلم و زبان، فیلم، صحنه سازی و دروغ انجام می دهند که چه چیزی کسب کند؟

وی اظهار امیدواری کرد: به یاد روزی که همه ما فقط حقایق، سخن مفید و خدمت به مردم و نیت الهی نه تطمیع و تهدید را مدنظر قرار دهیم، با غیر خدا معامله نکنیم و در سایه محیط سالم نسل سالم بپرورانیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هیچ کس جز خدا نمی تواند اجر و ثواب کار فرهنگی را بدهد گفت: آرمان های انقلاب و امام راحل را فراموش نکنیم و از نصایح و ارشادهای رهبر انقلاب درس بگیریم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها