خبرهای داغ:
در گفتگو با یکی از دانشجویان جهادگر مطرح شد:
یک دانشجوی جهادگر گفت: مسلم است که محرومیت هایی از لحاظ امکانات رفاهی و بهداشتی داشته ایم اما فضای معنوی حاکم در آنجا عالی بود و جای هیچ چیزی را خالی نمی‌کرد و همه همراهان با وجود کمبودها احساس رضایت می‌کردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۰۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

حضرت علی(ع) می فرمایند: جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای دوستان خاص خود گشوده است و شاید این جمله برای ما مشخص می کند که از علل علاقه مندی جوانان امروز به حضور در مناطق محروم و خدمت رسانی به هموطنان و هم نوعانشان چیست؟

خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در گفت وگوی اختصاصی خود با روزبه محمدی یکی از دانشجویان جهادگر که در اردوی جهادی به سفید آب الموت شرکت داشته است، به تبیین این موضوع پر پرداخته است.

روزبه محمدی جوانی که دانشجوی کارشناسی شهرسازی است و سومین باری است که در اردوهای جهادی شرکت کرده است می‌گوید: با توجه به محرومیت مردم در مناطق دور افتاده و عدم رسیدگی آنچنانی از سوی دولت، وظیفه هر مسلمانی است که محرومیت زدایی کند و بنا به سفارش مقام معظم رهبری وظیفه خود دانستم و راهی شدم تا بتوانم انجام وظیفه کنم.

این جوان جهادگر از احساس خود گفت: سفر در این اردوها علاوه بر بعد مادی که انجام می‌شود بعد معنوی آن است که در ذهن افراد و افکارشان تاثیر بسزایی می‌گذارد و به نوعی یک خود سازی برای افراد صورت می‌گیرد .

محمدی فضای معنوی حاکم در اردوهای جهادی اینگونه بیان کرد: در هر اردویی با ظرفیت اینچنینی مسلم است که محرومیت هایی از لحاظ امکانات رفاهی و بهداشتی داشته باشد اما فضای معنوی حاکم در آنجا عالی بود و جای هیچ چیزی را خالی نمی‌کرد و همه همراهان با وجود کمبودها احساس رضایت می‌کردند.

وی در این سفر با همراهی دوستان جهادگرش مشغول ساخت یک خانه شدند که این خانه در حاثه آتش سوزی بطور کلی از بین رفته بود را از نو ساخته شده است.

محمدی در پایان خواستار شد: این اردوهای جهادی خوشبختانه چندساله که صورت می‌گیرد و می‌بینیم که بسیار فراگیر شده است اما یک ضعفی که وجود دارد آن است که این اردوها نیازمند یک تیم رسانه ای هم هستند.

باید از کار و همکاری این بچه ها مستندی و یا گزارشی ساخته شود تا بتوان به همه افراد منتقل کرد و تاثیر گذاشت تا هرساله نیروی بیشتری راهی این اردوها شوند و مردم مناطق محروم بیشتری را یاری رسانند.

 

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها