کهگیلویه وبویراحمد مقام اول کاهش نرخ بیکاری در کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۴۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: این استان در سال اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل (سال گذشته) در میان استان های کشور مقام اول را در کاهش نرخ بیکاری کسب کرد.
مجید محنائی با بیان اینکه براساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 1395 که توسط مرکز آمار ایران به عنوان متولی این امر تهیه شده است افزود:با توجه به اینکه بیکاری یکی از موضوعات اساسی اقتصادی ایران و یکی از شاخص های توسعه یافتگی تلقی شده، لذا با هدف برآورد شاخص های نیروی کار به صورت فصلی و سالانه طرح آمارگیری نیروی کار در سطح کشور اجرائی می شود.
وی ادامه داد: براساس این طرح، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 1395 دارای نرخ بیکاری 13 و 3 درصد بوده است که نسبت به سال 1394 که 17 و7 درصد بوده است 4/4 درصد کاهش داشته است.
به گفته محنائی،با این وضعیت از نظر کاهش نرخ بیکاری که یک شاخص مهم تلقی می شود در بین تمامی استان های کشور حتی با فاصله، مقام اول را کسب کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: بعد از استان کهگیلویه وبویراحمد، استان هرمزگان قرار دارد که فقط کاهش 6/1 درصدی داشته است.
محنائی افزود: بیکاری با توجه به تعاریف پذیرفته شده به تمامی افراد 10 ساله و بیشتر که در هفته مرجع فاقد کار باشند،در هفته مرجع و یا هفته بعد از آن آماده برای کار باشند،در هفته مرجع و سه هفته قبل از آن جویای کار باشند و افرادی که به دلیل آغاز به کار در آینده و یا انتظار بازگشت به شغل قبلی جویای کار نبوده ولی فاقد کار و آماده برای کار بوده اند اطلاق می شود.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری از طریق نسبت جمعیت بیکار به جمعیت فعال (شاغل و بیکار) ضرب در 100 محاسبه می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت: درسال گذشته در فصل بهار، تابستان پائیز و زمستان به ترتیب نرخ بیکاری استان 16 و4، 13، 12و6، 11و4 دهم درصد بوده است.
ارسال نظرات