مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت:کار برداشت هندوانه خارج از فصل از نیمه دوم آذرماه ۹۵ در جاسک آغاز شده است و تا نیمه اول اردیبهشت سال جاری ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۵۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛مختار حدیدی مدیر جهاد کشاورزی جاسک در گفتگو با مکران نیوز اظهار کرد:سطح زیر کشت هندوانه در جاسک بالغ بر ۳۵۰۰هکتار می باشد و به طور میانگین از هر هکتار ۳۰تن هندوانه برداشت می‌شود که پیش بینی شده تا پایان فصل برداشت ۸۵هزار تن محصول به دست آید.

حدیدی با اشاره به اینکه در حال حاضر به‌طور روزانه ۸۰۰ تا یک‌هزار تن محصول برداشت می شود،خاطرنشان کرد: محصول هندوانه خارج از فصل از بازار بسیار خوب و نرخ بالایی در فصل برداشت برخوردار است که به‌طور متوسط هر کیلو iهندوانه بین هفت  تا ۱۰ هزار ریال در مزرعه به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه در فرآیند تولید هندوانه منطقه برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم  و ۲۰۰ غیر مستقیم اشتغالزایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: محصول برداشت شده علاوه بر مصرف در داخل استان هرمزگان به استان های فارس، اصفهان و تهران صادر می شود.

وی افزود:کشت این محصول در اراضی دهستان سورک، جگین و جاسک کهنه هر ساله در این فصل صورت می‌گیرد و ارقام کشت شده از نوع چارلستون، گری و کریمسون سوییت می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی جاسک خاطرنشان کرد:شهرستان جاسک با وسعت ۱۱ هزار کیلو متر مربع یکی از قطب های مهم کشاورزی استان بوده و به لحاظ داشتن منابع آب شیرین و وجود سد جگین نقش بسزایی در تولید محصولات زراعی و باغی را دارد لذا سطح زیر کشت این شهرستان در حال حاضر پنج هزار  هکتار است که در صورت سرمایه گذاری می توان آن را افزایش داد.

ارسال نظرات