سپاه و بسیج خراسان رضوی برای کمک به زلزله زدگان به مناطق حادثه دیده شتافتند.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۷۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در اولین لحظات وقوع زمین لرزه و زلزله در شهرستان فریمان و شهر سفیدسنگ که کانون اصلی زلزله 6 ریشتری امروز بود، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و نیروهای پایور و بسیجی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریمان  به محل وقوع حادثه اعزام شدند.
 
اکیپ های اعزامی سپاه فریمان ضمن حضور در روستاهای دوقلعه براشک، الغور، سرچشمه، رزرمگاه و شاهان گرماب و شهر سفیدسنگ از نزدیک به  بررسی  و برآورد میزان خسارات جانی و مالی اقدام و با هماهنگی با قرارگاه منطقه ای ثامن الأئمه (ع) خراسان رضوی و سپاه امام رضا(ع) درخواست اقلام و تجهیزات جهت اسکان موقت و اعزام تیمهای امدادی نمودند.
 
مسئول عملیات سپاه فریمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  ضمن بیان این مطلب افزود: سپاه و نیروهای بسیجی بومی همکاری لازم در جهت خدمت رسانی بهتر با دستگاههای خدمت رسان ازجمله اورژانس و هلال احمر  داشته و در جهت تأمین امنیت مناطق حادثه دیده به کمک نیری انتظامی شهرستان  شتافتند.

بنا به گزارش خبرگزاری بسیج سردارسرتیپ پاسدار منصوری، فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الأئمه(ع) سپاه در لحظات اولیه همراه اکیپی از نیروهای قرارگاه در محل روستاهای حادثه دیده حضور یافت و ضمن ابراز همدردی با مردم حادثه دیده، از نزدیک از روند خدمت رسانی  و امداد رسانی دستگاه های اجرایی، سپاه و بسیج بازدید بعمل آورد.
 
همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوبعلی نظری؛ فرمانده سپاه امام رضا(ع) نیز با حضور در مناطق و روستاهای آسیب دیده با مردم ابراز همدردی نمود و به خدمت رسانی هرچه بیشتر سپاه درکنار سایر نیروهای امداد‌رسان تأکید و هماهنگی های لازم را با مدیران کل ادارات و نهادهای خدمت رسان برای رفع مشکلات  مردم محروم و آسیب دیده از زلزله  انجام داد.
 
به گزارش خبرگزاری بسیج علاوه برآماده باش نیروهای بومی سپاه و بسیج در مناطق یادشده، امکانات اولیه شامل پتو، چادر، تانکر آب و سرویسهای بهداشتی سیار از جمله اقلامی بود که با هماهنگی سپاه  توسط لشکر عملیاتی مردم پایه 5 نصرخراسان رضوی به محل روستاهای زلزله زده شهرسفیدسنگ فریمان اعزام گردید.
 
شایان ذکراست خسارات مالی این زمین لرزه بیشتر به بافت قدیمی و خانه های قدیمی وغیراستاندارد روستاهای مذکور آسیب رسانده و موجب خرابی اکثر دیوارهای کاهگلی وخانه های چوبی شده است.

 

 


 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها