سناتورها خواستار دیدار تیلرسون با فعالان سیاسی روسیه شدند

دو سناتور آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواستند تا با فعالان سیاسی دموکراسی خواه در روسیه دیدار و گفتگو کند.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۷۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، در حالی که رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا قصد دارد طی ماه جاری به روسیه سفر کند، 2 سناتور آمریکایی از وی خواستند تا در این سفر با فعالان سیاسی دموکراسی خواه روسی نیز دیدار داشته باشد.

تیلرسون احتمالا قرار است در سفر به روسیه درباره اقدام مسکو در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود، استقرار موشک های کروز و نقش روسیه در جنگ سوریه رایزنی کند.

اما جین شاهین سناتور دموکرات و مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه با ارسال نامه ای برای تیلرسون از وی خواسته اند تا با فعالان مدنی روسیه نیز دیدار کند.

در این نامه آمده است: ما قویا احساس می کنیم که فعالان روسی دموکراسی خواه باید بدانند که آمریکا از بلندپروازی ها و آرزوهای آنها حمایت می کند و شما به عنوان دیپلمات ارشد ما، در جایگاه بی نظیری قرار دارید تا این پیام را به آنها برسانید.

تیلرسون که از زمان انتصاب به عنوان وزیر خارجه آمریکا 4 سفر خارجی داشته، هنوز در دیپلماسی عمومی آمریکا نقشی ایفا نکرده است، بر خلاف وزرای خارجه قبلی آمریکا که در دیپلماسی عمومی نقش فعالی داشته اند. این رویدادها و اتفاقات شامل نشست با فعالان سیاسی و مصاحبه با خبرنگاران بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است. تیلرسون هفته گذشته در ترکیه با نورین برونسون همسر آمریکایی بازداشت شده دیدار کرد. وی ماه گذشته نیز در چین اشاره مختصری به حقوق بشر و آزادی های دینی داشت ولی هیچ دیداری با فعالان مدنی چین انجام نداد.

ولی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در سفر به چین با فعالان حقوق زنان دیدار کرد و کاربران اینترنت در چین نیز گفتگوی کوتاهی داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار