خبرهای داغ:
مرجع تقلید شیعیان گفت: همان‌گونه که در حوادث باید به ستون‌ها تکیه کرد در مشکلات زندگی نیز باید به صبر و نماز که عمودهای دین هستند تکیه کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۸۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
مردم در برخورد با مشکلات زندگی به صبر و نماز تکیه کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه مرگ پایان راه انسان نیست، اظهار داشت: برخی افراد نسبت به این امور و امور جهان آگاهی ندارند و فکر می‌کنند مرگ پایان راه است و پس‌ازآن دیگر خبری نیست.

وی با بیان اینکه رسیدن به هدف نیاز به تلاش مستمر دارد، افزود: کسی که به دنبال آب است باید کندوکاو کند تا به هدف خود برسد، درحالی که برخی با اندکی تلاش از هدف خود دست برمی‌دارند.

آیت‌الله جوادی آملی ویژگی‌های اعمال را مورد اشاره قرار داد و گفت: عمل توسط عامل شکل می‌گیرد و ظهور می‌یابد، بنابراین هیچ‌گاه عامل را رها نمی‌کند و به‌گونه‌ای است که عامل عمل را حاضر می‌بیند.

وی با تأکید بر اینکه آدمی دریایی از اخلاق، عقاید و نیات است، ادامه داد: تا زمانی که انسان دین خداپسند نداشته باشد شفاعت اهل‌بیت(ع) شامل حال او نمی‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه حرکت انسان از هر سو به خدای متعال ختم می‌شود، گفت: ذات اقدس الهی در همه مکان‌ها وجود دارد و اعمال آدمی نیز هیچ‌گاه معدوم نشده و صاحب عمل را به سزای عملش می‌رساند، چرا که همه در روز قیامت از اعمال خود آگاه می‌شوند.

وی امتحانات الهی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امتحانات جزئی به‌صورت دائمی و حتی روزانه اتفاق می‌افتد اما امتحانات ویژه سالانه یا چندین سال یک‌بار است.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در حوادث باید به ستون‌ها تکیه کرد، بنابراین در مشکلات زندگی نیز باید به صبر و نماز که عمودهای دین هستند، تکیه کرد.

ارسال نظرات