کاهش 25 درصدی آمار تصادفات در تعطیلات نوروز

در تعطیلات نوروز امسال، آمار فوتی ها در حوادث تصادفی و غیر تصادفی کهگیلویه وبویراحمد 25 درصد کاهش یافت .
کد خبر: ۸۸۴۳۷۰۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: در طرح نوروزی اورژانس، هزار و 800 بیمار تصادفی و غیر تصادفی به مراکز درمانی انتقال داده شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 7 درصد افزایش داشته است.
جلال پوران فرد افزود: از این تعداد430 نفر مربوط به حوادث جاده ای بودند که آمار مصدومان نسبت به مدت مشابه پارسال ، بیش از 21 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی گفت: درحالیکه آمار حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی افزایش یافت اما میزان فوتی ها کاهش محسوسی را نشان می دهد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد،علت کاهش فوتی ها در حوادث را به روز شدن ناوگان آمبولانس استان، راه اندازی پایگاه اورژانس هوایی و استقرار چادرهای سلامت در نقاط اصلی استان بیان کرد و افزود: تعداد ماموریت های اورژانس هوایی هم 7 مورد بود که در این ماموریت ها، 4 زن باردار، 2 بیمار تصادفی و یک نفر بر اثر اصابت گلوله به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با اشاره به مراجعه 3هزار و 300 نفر به 11 چادر سلامت در کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مراجعه به این چادرها نسبت به نوروز پارسال 36 درصد افزایش را نشان می دهد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در تعطیلات نوروز، 57 نفر هم با گاز منواکسید کربن مسموم شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال 53 درصد افزایش را نشان می دهد.
از 25 اسفند سال 1395 تا 14 فروردین امسال 290 نیروی عملیاتی و ستادی در 40 پایگاه زمینی، شهری و هوایی به مسافران نوروزی خدمات دهی کردند.
ارسال نظرات