خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود:

۴۸ مسجد شاهرود میزبان معتکفان هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهرود با اشاره به انجام ثبت نام معتکفان در ۴۸ مسجد شهرستان، گفت: از این تعداد ۲۹ مسجد شهری و ۱۹ مسجد روستایی هستند.
کد خبر: ۸۸۴۳۷۴۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به برگزاری پنج جلسه برنامه ریزی ویژه اعتکاف با مسئولان و موثرین شاهرود، از انجام ثبت نام معتکفان توسط ۵۵ مسجد شهری و روستایی شهرستان افزود: ثبت نام معتکفان از ابتدای هفته جاری آغاز و تاکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت مساجد تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه اعتکاف فضایی را در میان زندگی ماشینی و روزمره دنیوی برای انس با خدا فراهم می کند، گفت: پیامبر گرامی اسلام با توجه به اینکه انسانی کامل و افضل انبیاء بودند خود را بی نیاز از فرصت اعتکاف نمی دانستند و دو بار در سال معتکف می شدند و این مهم نشان از اهمیت این فریضه در راستای انسان سازی است.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان در حاشیه برگزاری جلسه شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن اشاره به برگزاری پنج جلسه برنامه ریزی ویژه اعتکاف با مسئولان و موثران شاهرود، از انجام ثبت نام معتکفان توسط ۴۸ مسجد شهری و روستایی شهرستان خبر داد و افزود: ثبت نام معتکفان از ابتدای هفته جاری آغاز و تاکنون بخش قابل توجهی از ظرفیت مساجد تکمیل شده است.

عبدالهیان تعداد معتکفان سال گذشته را چهار هزار و ۳۶۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰ نفر را زنان و یک هزار و ۳۱۸ نفر را مردان تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تعداد معتکفان سال جاری افزایش یابد، گفت: یکی از سنت‌های حسنه که در طول سال به سفارش اهل بیت و سنت و سیره علما بزرگ همواره در مساجد جامع شهرها برگزار می‌شود اعتکاف است‌.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار