وحشت صهیونیست‌ها از تعمیق نفوذ ایران پس از جنگ سوریه

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: قدرت‌گیری آرام ایران در سوریه تهدیدی علیه اسرائیل است.
کد خبر: ۸۸۴۳۷۵۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، «یوال اشتاینتز» در گفت‌وگو با روزنامه جروزالم‌پست مدعی شد: در حالی که قدرت‌های جهانی، در تلاش برای سرنگونی داعش هستند، ایران به صورت آرام در حال قدرت‌گیری در سوریه است و این امر به صورت مستقیم اسرائیل و عربستان را تهدید می‌کند.
وی افزود: ما در سوریه با دو چالش روبرو هستیم، مورد اول داعش و مورد دوم ایران است. تهدید بزرگ‌تر از سوی ایران مطرح است، که این خطر نه تنها برآمده از برنامه هسته‌ای این کشور است، بلکه تهدید بزرگ‌تر طرح ایران است که درصدد است تا سوریه را پس از پایان جنگ به منطقه‌ای برای نفوذ خود تبدیل کند.
اشتاینتز با ادعای این که نام سوریه (پس از دولت انتقالی این کشور) همان سوریه خواهد بود اما با این تفاوت که به کشوری تحت نفوذ ایران تبدیل می‌شود، تأکید کرد: امکان آن وجود دارد که ایران در سوریه نیروهای هوایی و دریایی و نیز ذخیره موشک‌های بالستیک ایجاد کند.
وی افزود: شرایط به صورت بسیار خطرناکی در حال تغییر است و ما نمی‌خواهیم که با ایران،‌ مرز نظامی مستقیم داشته باشیم و همین حضور نظامی ایران می‌تواند منبع تهدید باشد و در این صورت خاورمیانه‌ای جدید ایجاد خواهد شد و شبه جزیره عربستان هم به صورت عملی از سوی نیروهای ایران محاصره خواهد شد. وی حضور ایران در شرق مدیترانه را خطرناک خواند.
اظهار وحشت صهیونیست‌ها از تعمیق نفوذ ایران در منطقه در حالی است که صهیونیست‌ها و آمریکا، داعش را برای تضعیف متحدان ایران و کاهش نفوذ ایران در منطقه راه انداختند اما هم‌اکنون اذعان می‌کنند که خبط آنها باعث تعمیق نفوذ ایران شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار