خبرهای داغ:
حجت الاسلام پيراسته در مراسم وداع با 2تن از شهداي مدافع حرم تيپ فاطميون كه در محل نمازخانه سپاه نجف آباد برگزار شد؛ گفت: يكي از بركات انقلاب اسلامي بازتعريف معارف دين مانند جهاد و شهادت بود؛ و اين شهداي مدافع حرم، شهداي دفاع مقدس بودند كه بار ديگر شهادت را معنا كردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۷۵۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه ناحيه نجف آباد گفت: جايگاه شهدا بالاترين جايگاه است و شهادت مقامي است كه شهيد بدون واسطه در جوار معشوق خود حضور دارد و شهادت مقام وصف ناشدني است كه فقط امام معصوم مي تواند جايگاه شهدا را تعريف كند.

وي در ادامه افزود: شايد آيندگان جانفشاني اين شهداي مدافع حرم و دفاع مقدس و ديگر شهدا را افسانه بدانند ولي امروز ما در كنار اين شهدا هستيم و مي بينيم كه چگونه با تمام وجود جان خود را فداي دين و مذهب خود مي كنند.

حجت الاسلام پيراسته خاطر نشان كرد: دشمن به دنبال نفوذ بود و قصد داشت كه ارزش هاي ما را از ما بگيرد و مردم را از ارزش ها جدا كند ولي در نفوذ راه به جايي نبرده است و الحمدلله مردم در صحنه حضور دارند.

وي در ادامه با اشاره به لزوم شكر در برابر مقام شهادت گفت: پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله به حضرت علي عليه السلام فرمود كه انروز يكه به تو ضربت مي زنند و تو به شهادت مي رسي صبر تو چگونه خواهد بود؛ حضرت علي فرمود كه اين موضع شكر است و من خدا را شكر مي كنم چون كسي كه به مقام شهادت مي رسد بايد خدا را شكر كند.

حجت الاسلام پيراسته افزود: بنابر روايت پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله خداوند براي شهيدان 7خصلت در نظر گرفته است؛ اول خصلت اينكه با ريختن اولين قطره خون تمام گناهانش پاك مي شود؛ دوم:حوريان بهشتي گرد غبار را از سر و صورت ايشان پاك مي كنند؛ سوم: از لباس هاي بهشتي بر اندام ايشان مي پوشانند؛ چهارم: با عطر بهشتي عطر آگين مي شوند؛ پنجم: شهيد با شهادتش جايگاه خود را در بهشت مي بيند؛ ششم: به روح شهيد گفته مي شود در هرجايي از بهشت مي خواهي استراحت كن؛ هفتم: نظر به وجه الله

وي در پايان گفت كه دعا كنيم كه انشا الله شهادت نيز نصيب ما بشود.

گفتني است كه اين دوشهيد مدافع حرم تيپ فاطميون به نام هاي سيداسحاق ساداتي و محمدعيسي عارفي كه متولد سال هاي 65 و62 هستند و در سال 92 در سوريه شهيد شده اند.

مراسم تشييع و خاكسپاري اين دو شهيد بزرگوار روز يكشنبه 20/01/95 ساعت 9صبح از درب بنيادشهيد سابق نجف آباد به سمت گلزارشهداي نجف آباد برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها