رهاسازی یک و نیم میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در مراغه

مدیر جهاد کشاورزی مراغه از رها سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره و مزارع پرورشی این شهرستان خبرداد.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۵۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد نریمانی افزود: رهاسازی این بچه ماهی ها در آستانه فصل بهار و آغاز فصول پرورش این ماهی شروع شده و پیش بینی می شود این تعداد تا پایان خرداد سال جاری به یک میلیون ۸۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۷۰ استخر دو منظوره کشاورزی و سه مزرعه پرورشی برای پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستن برای پرورش این ابزی ارزشمند فعالیت می کنند.

نریمانی با اشاره به تولید یک هزار و ۵۰ تن ماهی قزل آلا در مراغه در سال گذشته اضافه کرد: این شهرستان قطب مهم پرورش آبزیان در آذربایجان شرقی بوده و در این مدت ۳۰ درصد ماهی قزل آلای پرورشی استان در این شهرستان تولید شده است.

وی گفت: بر اساس پیش بینی های کارشناسان جهاد کشاورزی، امسال تولید ماهی قزل آلا در این شهرستان به یک هزار و ۱۵۰ تن افزایش می یابد.

نریمانی با اشاره به بازار مناسب این آبزیان افزود: هم اکنون حدود ۵۰ درصداز ماهی قزل آلای تولید شده در مراغه به دیگر شهرهای این استان صادر می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار