رییس کانون عالی کارگران استان البرز با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و تبعض های مالی و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه گفت:عقب افتادگی میزان دستمزد کارگران به 8 سال جنگ تحمیلی بر می گردد.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۶۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم.

دولت ها زیر بار جبران حقوق کارگران به ازای 8 سال جنگ تحمیلی نمی روند

علی اصلانی، رییس کانون عالی کارگران استان البرز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و تبعض های مالی و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه گفت:عقب افتادگی میزان دستمزد کارگران به 8 سال جنگ تحمیلی بر می گردد. 

رییس کانون عالی کارگران استان البرز با اشاره به دوران 8 سال جنگ تحمیلی عنوان کرد: چون کارگران اولین قشری بودند که در زمان جنگ به حضرت امام خمینی(ره) قول دادند که کشور در بحران جنگ قرار گرفته و اغلب کارگران بسیجی هستند 8 سال حقوق آنها اضافه نشود.

وی خاطرنشان کرد: اما مقرر شد تا پس از پایان جنگ تحمیلی این 8 سال عقب افتادگی را به مرور زمان جبران کنند که متأسفانه دولت ها زیربار نرفتند و اکنون فاصله ای که بین خط فقر و تورم افتاده مشکل ساز شده است.

ارسال نظرات