پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -23

حتی اگر حقوق کارگران 1میلیون و 500 تومان شود باز هم زیر خط فقر هستند

رییس کانون عالی کارگران استان البرز گفت: فاصله ای که بین خط فقر و تورم افتاده است هیچ وقت به هم نخواهد رسید؛ ما حتی اگر امسال به کارگران 1 میلیون 800 هزار تومان حقوق بدهیم باز هم با خط فقر فاصله داریم.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۶۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، تعیین دستمزد کارگران هرساله در شورای عالی کار با حضور نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.

تعیین این دستمزد به هر اندازه ای که باشد اغلب کفاف زندگی روز مره کارگران را نخواهد داد نکته جالب این است که اغلب دستمزدها بر اساس میزان تورم سالیانه تعیین می شود اما دولت ها به خاطر اینکه میزان تورم واقعی را اعلام نمی کنند همواره کارگران متضرر می شوند.

بسیج در نظر دارد تا طی چند گزارش پیوسته موضوع تعیین دسمزد کارگران رادر سال 96 پیگیری کند لذا بر آن شدیم تا با چند تن از نمایندگان و کارشناسان گفتگو کنیم.اما در راستای ادامه گزارش ها، گفتگویی با عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ترتیب داده ایم که از نظرتان می گذرد:

اگر حقوق کارگر1میلیون و 500 تومان شود باز زیر خط فقر هستند

علی اصلانی، رییس کانون عالی کارگران استان البرز، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور و تبعض های مالی و اتخاذ راهکاری مناسب در این زمینه با اشاره به نرخ پایین دستمزد کارگران عنوان کرد: دولت، سال 1394 خط فقر را 2میلیون 500 هزار تومان در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و کرج و... اعلام کرده است.اما در سال 1395 حقوق کارگران 812 هزار تومان اعلام شد.

اصلانی خاطرنشان کرد: این فاصله ای که بین خط فقر و تورم افتاده است هیچ وقت به هم نخواهد رسید بنابراین چون این فاصله زیاد شده است ما حتی اگر امسال به کارگران 1 میلیون 800 هزار تومان حقوق بدهیم باز هم با خط فقر فاصله داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار