مدیر کل پست استان زنجان:

فعالیت245 دفتر ICT روستایی در نقاط مختلف استان زنجان

در سال گذشته 245 دفتر ICT روستایی در نقاط مختلف استان زنجان فعالیت داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۸۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل پست استان زنجان گفت: ترافیک صادره به ازای هر واحد پستی استان زنجان در سال گذشته 12 هزار و 400 مرسوله بوده است.

سبحانی با اشاره به اینکه میزان ترافیک وارده به ازای هر واحد پستی در استان زنجان طی سال گذشته 11 هزار و 150 مرسوله اعلام شده است، افزود: در مجموع 11 میلیون و 563 هزار و 750 مرسوله پستی در استان زنجان جابه‌جا شده است.

وی با بیان اینکه سرانه ترافیک جمعیت در سال گذشته در استان زنجان 5.7 نفر بوده است، اظهار داشت: سرانه ترافیک کارمند هم 36 هزار و 902 نفر اعلام شده است.

مدیر کل پست استان زنجان تصریح کرد: در سال گذشته 245 دفتر ICT روستایی در نقاط مختلف استان زنجان فعالیت داشته است.

سبحانی یادآور شد: 90 دفتر پیشخوان دولتی هم در شهرهای استان فعال بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان دارای 491 واحد پستی فعال است، ادامه داد: پوشش مساحتی هر واحد پستی در استان طی سال گذشته 45 کیلومتر اعلام شده است.

مدیر کل پست استان زنجان پوشش جمعیتی هر واحد پستی را در استان زنجان 2 هزار و 175 نفر اعلام کرد و افزود: میزان ترافیک جابه‌جا شده در طول 11 ماه سال گذشته هم در استان بیش از 11 میلیون و 107 هزار مرسوله بوده است.

گفتنی است،  وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در يك اقدام  فراگير ده   هزار روستاي كشور را  به دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي تجهيز نمو د.
اين دفاتر علاوه بر ارائه خدمات مختلفي  مانند پست، پست بانك، تلفن و ساير خدمات دولتي، ارتباط روستاهاي مورد نظر را با شبكه اينترنت  فراهم مي‌نمايند و براي هريك از روستاهاي مورد نظر حداقل يك نقطه دسترسي به اينترنت ايجاد مي‌نمايند. اجراي اين پروژه ضريب نفوذ تلفن ثابت را نيز در روستاها افزايش خواهد داد.
علاوه بر خدمات پستي و ارتباطي، اين دفاتر زمينه لازم جهت ارائه خدمات ساير سازمان‌هاي دولتي را نيز فراهم مي‌نمايند. سازمان‌هايي مانند وزارت جهاد كشاورزي، سازمان تعاون روستايي، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، وزارت آموزش و پرورش و ساير نهادهاي دولتي خدمات مختلفي را به روستاييان ارائه مي‌نمايند.
با بهره‌گيري از دفاتر خدمات فناوري ارتباطات و فناوري اطلاعات روستايي اين سازمان‌ها مي‌توانند خدمات خود را به صورت الكترونيكي به روستاييان عرضه نمايند و بسياري از مشكلات روستاييان مانند تردد به شهرها براي استفاده از خدمات دولتي رفع خواهد گرديد.    
ارسال نظرات
آخرین اخبار