خبرهای داغ:
استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اگر مقام‌های کشورمان به نخست وزیر انگلیس پاسخ قاطع می‌دادند، او دوباره سخنان خودش را درباره ایران تکرار نمی‌کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۸۸۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
انتقاد از عدم پاسخ قاطعانه به نخست وزیر انگلیس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار بسیجیان و فعالان فرهنگی استان‌های قم و البرز با اشاره به جایگاه جهاد در اسلام اظهار کرد: در اسلام مساله جهاد، مساله مهمی است، از روزی که اسلام پایه گذاری شد، برای آن کادرسازی صورت گرفت و رسول اکرم(ص) عده ای را برای جهاد کادرسازی کردند تا در برابر دشمنان جهاد کنند.

وی ادامه داد: جهاد چند نوع است، یک نوع آن جهاد با ادوات نظامی با دشمنان است، اگر جهاد نظامی نبود، اسلام پیشرفت نمی‌کرد. پس از پیامبر(ص) هم امام علی(ع) جنگ‌هایی داشت، مسلمانان باید در این بخش مجهز باشد، به گونه ای که دشمنان از آن‌ها احساس ترس و وحشت کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: در مساله مجهز شدن به ادوات نظامی جای تساهل و تسامح نیست، مسلمانان باید در آوردگاه نظامی مجهز باشند و گاهی دشمن با جنگ سخت به میدان نمی‌آید، بلکه جنگ نرم را دنبال می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جنگ نرم دشمنان اظهار کرد: آن‌ها در کل دنیا به این جنگ مشغول هستند، در کشورهایی همچون سوریه و عراق شاهد جنگ نرم دشمنان هستیم، آن‌ها سعی می‌کنند که با تبلیغات خودشان را قدرتمند نشان بدهند و به اسلام و مسلمین ضربه بزنند.

وی ادامه داد: در سوریه در زمانی که ارتش این کشور مشغول پیشروی بود، دشمنان از استفاده ارتش سوریه از مواد سمی سخن گفتند؛ آمریکا، فرانسه، انگلیس، اسرائیل و عربستان هر روز برای ما نقشه می‌کشند و این جریان علیه اسلام و انقلاب اسلامی ایران به شدت برقرار است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: نخست وزیر انگلیس چند ماه پیش در سفر خودش به بحرین گفته بود که ایران تروریست است تا از این طریق بتواند که سلاح‌های انگلیسی را به کشورهای عربی بفروشد، نخست وزیر انگلیس طی روزهای اخیر هم در سفرش به عربستان دوباره سخنان قبلی خودش را در مورد ایران تکرار کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از عدم پاسخ قاطع به نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: اگر مقام‌های کشور به این فرد پاسخ قاطع می‌دادند، او درباره سخنان خودش را درباره ایران تکرار نمی‌کرد. مسلمانان باید قدرت و صلابت خودشان را نشان بدهند، باید افرادی در کشور به دقت و بصیرت مجهز شوند تا دشمنان جرأت یاوه سرایی را پیدا نکنند.

وی ادامه داد: در فرهنگ اسلام علاوه بر جنگ سخت، جنگ نرم را هم داریم، ایراد خطبه فدکیه توسط حضرت زهرا(س) یک نمونه از جنگ نرم بود. باید افرادی در کشور قهرمان جنگ نرم باشند و عزت اسلام را به دشمنان نشان بدهند و پرداختن به جنگ نرم شیوه کنونی دشمنان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پسر پادشاه عربستان اخیرا به دیدار ترامپ رئیس جمهور آمریکا رفته است تا قدرت خودش را چند صباحی بیشتر نگه دارد، ترامپ هم طی روزهای اخیر داماد خود را به عراق فرستاد تا با بارزانی دیدار کند و عراق تجزیه شود و باید هوشیار باشیم.

آیت‌الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: عقل با علم متفاوت است، تعریف عقل تشخیص صحیح از ناصحیح است و باید اهل تشخیص و بصیرت باشیم و خودداری از جهاد نشانه جهل است. 

ارسال نظرات