خبرهای داغ:
شهردار تبریز از اجرای مراحل پایانی قطعه هفتم طرح تحکیم و بهسازی ضلع شمالی اتوبان پاسداران خبر داد و گفت: اتوبان پاسداران در آینده‌ای نزدیک، الگوی فنی و اجرایی پروژه‌های آسفالت‌ریزی شهر تبریز خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۳۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از شهرداری تبریز، صادق نجفی، با بیان این مطلب اظهار داشت: عموم شهروندان به خاطر دارند که بخشی از تصادفات سنگین و خسارت‌بار شهر در مسیراین اتوبان صورت می گرفت؛ از این رو، طرح تحکیم اتوبان پاسداران، به عنوان یکی از ضرورت‌های عمرانی شهر از سه سال گذشته مورد توجه قرار گرفت.

وی نبود زیرسازی را مهم‌ترین علت ضعف آسفالت پاسداران خواند و افزود: با در نظر داشتن این ضعف قدیمی، پروژه پاسداران با اجرای زیرسازی های عمیق، تفکیک مسیر آبهای سطحی و اصلاحات پیچیده هندسی، پیگیری شده و قطعه هفتم آن در آستانه اتمام قرار گرفته است.

شهردار تبریز با اشاره به این که هر کیلومتر از پروژه، حدود دو میلیارد تومان هزینه داشته است، گفت: علاوه بر کارکرد ترافیکی و عمرانی، نقش طرح در بستر حاشیه‌نشین شمال شهر حایز اهمیت بوده و در کنار سایر طرح های حاشیه‌نشینی، آینده‌ مساعدی برای پیشرفت این بافت، در بر خواهد داشت.

نجفی با اشاره به مشخصات فنی ضلع شمالی اتوبان پاسداران گفت: قطعه هفتم پاسداران به طول ۷۰۰ متر و عرض ۱۶ متر در حدفاصل ورودی تله‌کابین و تقاطع غیر‌همسطح ایده‌لو واقع شده و در اجرای آن بیش از ۲۵ هزار متر مکعب خاکبرداری صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که رضایت‌مندی عمومی از کیفیت فازهای پیشین آسفالت پاسداران بارز است، گفت: با پیش‌بینی‌های بودجه‌ای در بخش‌های مختلف مطالعات، تجهیزات، تولید و اجرا، مصمم هستیم کیفیت اتوبان پاسداران را در سایر مسیرهای شهر نیز داشته باشیم.

ارسال نظرات