استاندار:

ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رای خیانت است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کوبیدن بر طبل تفرقه و اختلاف افکنی ها، تخریب و بدجلوه دادن عملکردهای مثبت دولت و تلاش برای ناامید کردن مردم برای حضور در پای صندوق های رای در آستانه انتخابات، خیانت به ملت و آرمان های این نظام و انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۴۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
استاندار در نشست با فرمانداران هشتگانه استان اظهار داشت: مهمترین اصل برای مجریان و ناظران انتخابات پیش رو علاوه بر حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای، برگزاری سالم، قانونمند و بدون کمترین تنش در این عرصه حساس است.
سید موسی خادمی افزود: این استان براساس اعلام وزارت کشور جزء استان‌هایی با برگزاری انتخابات امن و سالم معرفی شده است.
خادمی یادآور شد به دلیل برگزاری بدون مشکل، تنش، درگیری و یا مسائل امنیتی، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال 1394 استان کهگیلویه وبویراحمد از فهرست استان ها و مناطق با وضعیت قرمز خارج و با توجه به برگزاری سالم و امن انتخابات‌های مختلف وارد لیست سفید شده است.
استاندار، تقارن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و گفت: باید از مزایای مثبت این 2 انتخابات مهم در کشور برای تعالی و مستحکم کردن پایه‌های اقتدار و امنیت روز افزون نظام و انقلاب بهره برد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، سلامت و امنیت کامل انتخابات چهار هدف و راهبرد مهم ستاد انتخابات کشور و این استان است.
خادمی بر ضرورت هماهنگی و تعامل مثبت هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با ستاد اجرایی انتخابات استان در راستای برگزاری انتخابات باشکوه و قانونمند تاکید کرد و خواستار اشراف کامل اطلاعاتی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مجریان و ناظران در این عرصه حساس سیاسی شد.
استاندار با اشاره به برگزاری و همزمانی انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهر روستا و وجود برخی محرک های قابل پیش بینی در ایجاد تنش در این عرصه، گفت: دامن زدن به مسائل قومی و قبیله ای و روح طایفه گرایی به جای سایر گزینه های منطقی دیگر از جمله تعهد و تخصص افراد، مهمترین تهدید و آسیب جدی در این انتخابات است.
خادمی بیان کرد: با پایان یافتن نام نویسی از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در کهگیلویه و بویر احمد، فرآیند بررسی و احراز صلاحیت نامزدها در دستور کار قرار گرفته و در حال اجراست.
استاندار تصریح کرد: چهار هزار و 638 داوطلب برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این استان نام نویسی کردند.
خادمی افزود: از مجموع کل چهار هزارو 638داوطلب عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد 726 نفر در حوزه شهری و سه هزار و 912 نفر در حوزه روستایی نام نویسی کرده اند.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: از مجموع 726 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه شهری 60 نفر زن و 666 نفر نیز مرد هستند.
خادمی ادامه داد: از محموع سه هزار و 912 داوطلب عرصه انتخابات شوراهای اسلامی در روستا، 227نفر زن و سه هزار و 625 تن مرد هستند.
استاندار گفت: از مجموع کل 17 شهر واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روند نام نویسی در آنها کامل شده است.
خادمی افزود: از مجموع 740 روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی امکان برگزاری انتخابات در 706 مورد آن فراهم شده و 34 روستای دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد داوطلبان امکان برگزاری انتخابات شوراها را ندارند.
استاندار ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی در 34 روستایی که شمار داوطلبان آنها به حد نصاب نرسید، برگزار نخواهد شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: از این تعداد 14روستا مربوط به شهرستان بویراحمد 18 مورد مربوط به شهرستان کهگیلویه و 2 روستا مربوط به شهرستان باشت است.
در پایان این نشست فرمانداران استان گزارشی از اقدامات انجام شده و روند اجرای انتخابات استان و برخی نیازمندیها ارائه دادند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 در سراسر کشور برگزار می ‌شود.
ارسال نظرات