خبرهای داغ:
مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی؛

خروجی اعتکاف باید مصون‎سازی نسبت به آسیب‎های اجتماعی باشد

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: خروجی اعتکاف باید مدافع حرم، غیرت ملی و مذهبی را تقویت کند و از بستر اعتکاف باید بتوانیم حوزه‎های علمیه را پر کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۴۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، رضا معممی‎مقدم ظهر امروز در همایش «این الرجبیون» که در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: 65 درصد معتکفان را بانوان و جوانان تشکیل می‎دهند 75 درصد معتکفان از جامعه شهری و 25 درصد از جامعه روستایی است، جمع‎آوری اطلاعات برای برنامه‎ریزی دقیق به عنوان نقشه راه است.

وی با اشاره به استقبال بانوان از مراسم معنوی اعتکاف تصریح کرد: سه چهارم معتکفان را بانوان تشکیل می‎دهند که این مهم نشان می‎دهد باید خوراک فکری و فرهنگی بیشتر با گفتمان بانوان باشد و ذائقه جوانان در برنامه‎های اعتکاف مورد غفلت قرار نگیرد.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ویژگی‎های اعتکاف در طراز اسلامی گفت: کسانی که به عنوان معتکف سه روز با خدا خلوت می‎کنند باید فلسفه وجودی اعتکاف را درک کرده و پیامدهای این اقدام در آنها متجلی شود، کار شکلی مدنظر ما نیست خروجی اعتکاف باید مصون‎سازی نسبت به آسیب‎های اجتماعی باشد.

معممی‎مقدم با اشاره به دیگر پیامدهای اعتکاف ابراز کرد: خروجی اعتکاف باید مدافع حرم، غیرت ملی و مذهبی را تقویت کند و از بستر اعتکاف باید بتوانیم حوزه‎های علمیه را پر کنیم که عالم دینی در جامعه به اندازه جغرافیای ایران وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیام اعتکاف در تفکر است، گفت: نتیجه اعتکاف باید افزایش آستانه تحمل افراد باشد بانوان نسبت به فرزندآوری تعلق بیشتری داشته باشند، عفاف و حیاء افزایش پیدا کند آن وقت می‎توان گفت که اعتکاف موفق بوده است.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بازمهندسی اعتکاف بر اساس محکمات دینی است، ابراز کرد: برنامه اعتکاف مبتنی بر توحید موحدانه باشد برنامه‎ریزی اعتکاف مطابق با هدایت مراجع عظام تقلید صورت بگیرد، ارتباط با خدا تقویت شود، ذائقه معتکف برای ارتباط مستمر در طول سال با خدا تقویت شود اینها خروجی مثبت یک اعتکاف موفق است.

معممی‎مقدم با بیان اینکه برای توانمندسازی دست‎اندرکاران برگزاری اعتکاف برنامه‎ریزی شده است، گفت: علما و روحانیون نقش‎آفرینی موثری در اعتکاف داشته باشند نباید از ظرف تبلیغی به شکل خنثی عبور کرد گفتمان پیوند عاطفی با جوانان برقرار شود.

وی با اشاره به طراحی سامانه‎های تحت وب بیان کرد: تمام تلاش ما این است از طریق این سامانه برای مخاطبان اعتکاف وقت بیشتری گذاشته شود تا فطرت پاک آنها تقویت شود.

مدیرکل تشکل‎های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در بین معتکفان تصریح کرد: طرح مباحث جناحی، و ورود افراد کاندیدا یا مبلغ کاندیدا در بین معتکفان ممنوع است و به شدت با متخلفان برخورد می‎کنیم و  در این زمینه از ظرفیت‎های امنیتی نیز استفاده خواهیم کرد.

معممی‎مقدم با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات امن و حداکثری باید در دستورکار باشد، گفت: از بیان تبلیغات کاندیداها در مراسم معنوی کاندیداها باید به شدت پرهیز شود.

انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها