خبرهای داغ:
با حضور خانواده شهدا و ایثارگران

پیکر مطهر مادر شهیدان حمید و احمد شاهمرادی در گتوند تشییع شد

آئین تشییع پیکر مطهر مادر شهیدان حمید و احمد شاهمرادی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور خانواده شهدا و ایثارگران در گتوند برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۹۸۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
مردم و مسئولان شهرستان گتوند با حضور در مراسمی پیکر پاک و مطهر مادر شهیدان حمید و احمد شاهمرادی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس را تشییع کردند.

در این مراسم جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان دفاع مقدس و بسیجیان از شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهواز، دزفول، گتوند، عقیلی، ترکالکی و جنت‌مکان حضور داشتند.

جمعی از دانشجویان، روحانیون و طلاب علوم دینی نیز در آئین تشییع پیکر مادر شهیدان حمید و احمد شاهمرادی از شهدای والامقام گتوند حضور داشتند و به این مادر شهید ادای احترام کردند.

پس از برگزاری آئین تشییع پیکر مطهر مادر شهیدان حمید و احمد شاهمرادی به گلزار شهدای شهر شهیدپرور گتوند منتقل شد و در جوار شهیدان گلگون کفن آرام گرفت.

شادروان حاجیه خانم فرنگ عبدی گتوندی مادر شهیدان احمد و حمید شاهمرادی روز سه شنبه 15 فروردین ماه 1396 دار فانی را وداع گفت و میهمان فرزندان شهیدش شد.

یادآور می‌شود که زنده یاد عبدالرضا شاهمرادی پدر بزرگوار شهیدان حمید و احمد شاهمرادی نیز در روز شنبه پنجم فروردین ماه سال 1396 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست که در کمتر از 10 روز مادر شهیدان نیز به او و فرزندانش پیوست.

شهید حمید شاهمرادی در سال سوم شهریور ماه سال 1349 دیده به جهان گشود و در دوران دفاع مقدس به صف رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل پیوست.

این شهید که از نیروهای لشکر 7 ولیعصر (عج) خوزستان بوده‌ است به همراه دوستانش شهید روزعلی اسدی و شهید علیرضا مقامی در تاریخ 24 اردیبهشت سال 1365 در پیج انگیزه به شهادت رسید ولی پیکر پاکشان سال‌ها در غربت ماند و پس از 27 سال در روز هشتم مرداد ماه سال 1392 به خاک وطن بازگشت.

پیکر مطهر این شهیدان مصادف با 21 رمضان سال 1334 هجری قمری و سالروز شهادت نخستین شهید محراب حضرت امیرالمومنین علی (ع) در شهرهای گتوند و عقیلی تشییع شد.

شهید گرانقدر احمد شاهمرادی در سوم فروردین ماه سال 1346 دیده به جهان گشود و در دوران جوانی به نبرد با دشمنان اسلام و انقلاب پرداخت.

این دلیرمرد در تاریخ سوم بهمن ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 آسمانی شد و نام خود را در دفتر شهدای اسلام ثبت کرد.

شهید گرانقدر احمد شاهمرادی در سن 19 سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید و مزارش در گلزار شهدای گتوند زیارتگاه همگان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار