مسئول بسیج هنرمندان هرمزگان بابیان اینکه شهید آوینی از تئوریسین‌های جبهه انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: گام‌هایی برداشته‌شده برای آشنایی هنرمندان، قشر جوان و دلسوزان نظام با اندیشه‌های شهید آوینی کافی نبوده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۳۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از هرمزپرس؛  آصف زامیران، مسئول بسیج هنرمندان استان هرمزگان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:  تشریح افکار و اندیشه‌های شهید آوینی از اهداف برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج هنرمندان استان هرمزگان بابیان اینکه شهید آوینی به‌عنوان یکی از نظریه پردازن و تئوریسین‌های جبهه انقلاب بود که با مراجعه به کتاب‌های شهید آوینی از توان علمی وی بهره جست،اظهار کرد:  تاکنون برای آشنایی هنرمندان، قشر جوان و دلسوزان نظام  با اندیشه‌های شهید آوینی گام‌هایی برداشته‌شده اما کافی نبوده است و  آن شناختی که باید از اندیشه‌های وی داشته باشند متأسفانه به هر دلیلی شناخت کافی  ندارند.

زامیران تصریح کرد: بسیج مجموعه ارزشی و حافظ ارزش‌های نظام است لذا بر خود لازم می‌داند که افکار و اندیشه‌های شهید آوینی بالأخص در حوزه سینما را در جامعه تشریح و تبیین کند زیرا می‌تواند راهگشای هنرمندان باشد.

وی با انتقاد از اینکه هنوز نتوانسته ایم در خصوص اندیشه‌های شهید آوینی فیلمی بسازیم، افزود: شهید آوینی در عرصه سینما با سخت‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کردند و با اطلاعات و سینما را به سمت اندیشه‌های دینی و اسلامی سوق می‌داند که هنر برای هنر نیست بلکه هنر برای مردم است و باید در اختیار مردم قرار بگیرد لذا زمانی ارزشمند است که بتواند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را انعکاس دهد و  انسان را به قله رفیع انسانیت و به کمال برساند.

زامیران با اشاره به اجرای تئاتر خیابانی در شهرستان قشم افزود :شب‌شعر و خاطره، ۲۱ دقیقه  هنر انقلاب اسلامی با حضور شاعران مطرح استانی و شهرستان پارسیان در این  شهرستان و نیز شب‌شعر و خاطره گویی  در شهرستان میناب و سایر شهرستان‌های حوزه شرق استان به همت کانون شهید عمرانی در شهرستان میناب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شب‌شعر به همراه گروه‌های تئاتر و موسیقی و نمایشگاه صنایع‌دستی در ۲۲ فروردین همچنین غبارروبی گلزار شهدا در ۲۴ فروردین به همت حوزه شهید آرمات و با محوریت بسیج هنرمندان ازجمله برنامه‌هایی است که در شهرستان بندرعباس برگزار می‌شود..

مسئول بسیج هنرمندان استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در هفته هنر انقلاب اسلامی از شاعران پیشکسوت و رزمندگان شاعر که در دوران هشت سال دفاع مقدس در میادین جنگ حضور داشتند قدردانی می‌شود.
ارسال نظرات