آرامستانی قدیمی که با روییدن گل‌های شقایق حس زندگی را به انسان می‌بخشد./ تصاویر از فاطمه بیاتی اشکفتکی
کد خبر: ۸۸۴۴۰۳۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ طی سفری که به روستای لندی در منطقه میانکوه شهرستان اردل داشتیم زیبایی‌های زیادی را تماشا کردیم که قلم ما قادر به بیان آن نقاشی بی‌نظیر خالق جهانیان نیست و نخواهد بود.

در حاشیه این سفر آرامستانی قدیمی با گل‌های شقایق را تماشا کردیم که نه تنها انسان را به فکر آخرت خود فرو می‌برد بلکه احساس زندگی کردن نیز به انسان می‌بخشید.

در این آرامستان شاهد خلاقیت‌های بسیار مردم در زمان قدیم بودیم که برای نمونه به ساخت شیر سنگی، طراحی زیبا بر روی سنگ‌ قبور و ... می‌توان اشاره کرد.
 
در گوشه ای از آرامستان روستای لندی سنگ قبری ما را به خود جلب کرد که با پیگیری از اهالی روستا متوجه شدیم این سنگ قبر ازآن زن بارداری بوده که فوت کرده است که در ادامه گزارش تصاویر منتشر خواهد شد.
 
در سمتی دیگر سنگ قبر بزرگ و در کنار آن سنگ قبر نوزدا به چشم می‌خورد که نشانه از آن داشت که زن باردار روستایی بعد از زایمان فوت کرده و بعد از فوت مادر نوزد نیز از بین رفته  است.
 
این آرامستان نشان دهنده خلاقیت انسان‌ها در گذشته بود همچنین که از طریق طراحی بر سنگ قبرها می‌توان به گوشه ای از آداب و رسوم آن اهالی در قدیم پی برد.
 
تصاویر از فاطمه بیاتی اشکفتکی
 
 
ارسال نظرات