امام جمعه پلدختر گفت: آغاز اعتکاف در این ماه با ولادت حضرت علی (ع) مصادف شده است که باید مسوولان جامعه ما ویژگی های حضرت امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۴۴۰۴۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر با بیان اینکه در ماه رجب ولادت های متعددی از معصومین (ع) وجود دارد اظهار داشت: آغاز اعتکاف در این ماه با ولادت حضرت علی (ع) مصادف شده است که باید مسوولان جامعه ما ویژگی های حضرت امام علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: باید جشن های بزرگ مذهبی مانند میلاد حضرت امام علی (ع) را باشکوه و رونق برگزار کنیم و اهمیت این جشن ها را جدی بگیریم.

امام جمعه پلدختر به 19 فروردین ماه ولادت امام محمد تقی (ع) اشاره کرد عنوان داشت : با مطالعه سیره و روش زندگی ائمه اطهار (ع) می توان دریافت که آنان تلاش های علمی و سیاسی زیادی در زندگی خود داشته و به عنوان چراغی پر فروغ سعی در کنار زدن ظلمت ها داشته اند.

حجت الاسلام سوری بیان کرد: ائمه اطهار (ع) نسبت به امور جامعه و ظلم و ستم بی تفاوت نبودند و هر جا که لازم بوده برای شیعیان تلاش می کردند و همواره صفت ایثاراز خود گذشتگی و کمک به همنوع را ترویج می دادند.

وی با تبریک ولادت امام محمد تقی (ع) گفت: امام جواد (ع) بسیار بخشنده بود و روایات زیادی از باب بخشش از ایشان نقل شده به طوری که افراد نیازمند درب منزل وی صف می کشیدند .

امام جمعه پلدختر به وفات حضرت زینب (س) نیز اشاره کرد و اظهار نمود: نقش این بانوی بزرگوار اسلام بر کسی پوشیده نیست که مکمل قیام امام حسین (ع) بودند .

 
 انتهای پیام /ز
ارسال نظرات