عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : رئیس جمهور در قانون اساسی وظایفی دارد که قانون اساسی مشخص کرده است ، اما آن چه در شرایط کنونی در دایره اصلح می گنجد ؛ عبارت است از کسی که ولایت مداری خود را در عمل نشان داده باشد .
کد خبر: ۸۸۴۴۰۶۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  آیت الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با انتخاب اصلح از سوی مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : : انتخاب اصلح هم مبنای عقلی و هم مبنای شرعی دارد.

وی گفت : رئیس جمهور در قانون اساسی وظایفی دارد که قانون اساسی مشخص کرده است ، اما آن چه در شرایط کنونی در دایره اصلح می گنجد ؛ عبارت است از کسی که ولایت مداری خود را در عمل نشان داده باشد .

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود : ما تجربه داریم که هرگاه رئیس جمهور کشورمان همراه با مقام معظم رهبری بوده است توفیقاتی حاصل شده است ولی در سوی مقابل در صورت همراه نبودن توفیقاتی نیز در کار نبوده است .

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد : رئیس جمهور باید کسی باشد که برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه قابل اجرا داشته باشد زیرا پر واضح است که مشکل کنونی مردم کشورما همین مشکلات است .

خاتمی با اشاره به این که مشکلات اقتصادی و معیشتی قابل حل هستند ، یادآور شد : مشکلات اقتصادی کشور لاینحل نیستند و اندیشمندانی که در عرصه های عملی دنیا را مبهوت کرده اند می توانند در این عرصه هم وارد صحنه شوند و طرح حل مشکلات را داشته باشند .

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد : یکی دیگر از ویژگی های اصلح بودن دوستی ضد استکبار است زیرا روحیه ضد استکباری سبب می شود که با هوشیاری بیشتر توطئه ها رصد و با آن ها مقابله کرد .

انتهای پیام/

کرمان 1400

ارسال نظرات