خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
حسین الهی دوست گفت: این کتاب که با نام «ستارگان هنر» تهیه شده است حاصل زحمات گروه تحقیق و پژوهش ستاد نکوداشت هنرمندان شهید استان اصفهان است که طی دو سال فعالیت مداوم جمع آوری شده است .
کد خبر: ۸۸۴۴۱۰۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان در جمع خبرنگاران از رونمایی از جلد اول کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان همزمان با روز هنر انقلاب خبر داد.
حسین الهی دوست با اعلام زمان رونمایی این کتاب گفت: این کتاب که با نام «ستارگان هنر» تهیه شده است حاصل زحمات گروه تحقیق و پژوهش ستاد نکوداشت هنرمندان شهید استان اصفهان است که طی دو سال فعالیت مداوم جمع آوری و توسط برادر بسیجی سید رسول زهرائی تدوین شده است.
وی ادامه داد: در این کتاب سعی شده بصورت خلاصه به زندگی و وصیت نامه این شهدا بپردازیم تا مردم شهرستان ها نسبت به آنها آشنایی پیدا کنند و با بخش دوم هر مطلب که دلنوشته هاست پیوند بخورد.
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان تصریح کرد: در بخش دلنوشته ها حتی الامکان سعی شده از جملات سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی  و دلنوشته ها استفاده شود.
وی با اشاره به نوع فعالیت این گروه ادامه داد: این گروه در استان با همکاری مسئولان کانون های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان ها در این دو سال اقدام به شناسایی و جمع آوری آثار شهدای هنرمند کرده است که در این بین بیش از 300 شهید اطلاعاتشان استخراج شده است.
الهی دوست افزود: با توجه به گستردگی دامنه هنر و همچنین مخفی بودن فعالیت های هنری در بین برخی از شهدا، کمتر خانواده ای به این شکل و ابعاد از زندگی این شهدا توجه کرده و این مساله کار را برای شناسایی سخت تر کرده است ولی به لطف خدا و با تلاش همکاران توانستیم در حد توان نسبت به شناسایی و جمع آوری اطلاعات این عزیزان اقدام کنیم.
رییس سازمان بسیج هنرمندان استان به از بین رفتن آثار برخی دیگر از این شهدا هم اشاره کرد و ادامه داد: اگر از هم استانی های عزیز در بین شهدا ، هنرمندی را می شناسند و یا اثری از آنها دارند می توانند به آدرس این سازمان و  یا کانون های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان ها ارائه دهد تا در جلدهای بعدی موردی استفاده قرار گیرد.
«ستارگان هنر» جلد اول زندگینامه هنرمندان شهید استان اصفهان است که به قلم سید رسول زهرائی و با کمک و همیاری سازمان بسیج هرنمندان استان اصفهان  و حوزه هنری استان اصفهان تهیه شده و قرار است روز یکشنبه 20/1/96 همزمان با روز هنر انقلاب از آن در محل گلستان شهدای اصفهان رونمایی شود.

ارسال نظرات