مسئولین سرمایه ملت را برای مذاکرات بی نتیجه تلف نکنند

امام جمعه کوهرنگ گفت: به خود بيايند و بيش از اين عمر و سرمايه اين‌ملت سربلند و مظلوم را براي مذاکرات بي نتيجه و بدون تعهد متقابل تلف نکنند.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۲۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام طباطبايي، در خطبه هاي 18 فروردين 96 اين شهرستان گفت: قدرشناسي و سپاسگزاري از ولي نعمتان پسنديده ترين سجاياي اخلاقي ست که در برابر خداي متعال امري لازم و واجب است و همگان بايد بخاطر نعمتهاي فراواني که باري تعالي به ما مرحمت فرموده حمد الهي را خاضعانه به جاي آورند چرا که  توفيق شکرگزاري يکي از عنايات بزرگ پروردگار است که در خيلي ها از آن بي بهره اند و در قران کريم با بيان (و قليل من عبادي الشکور) آمده است.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به برنامه هاي خوب و مفرحي که رسانه ملي و رسانه هاي استاني براي تعطيلات عيد نوروز ضمن قدرشناسي آن را براي ايجاد روحيه نشاط و اميد بخشي و مهرباني در جامعه امري لازم و حتي گاهي واجب دانست.

وي در همين بخش ورود تهيه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان و نويسندگان عرصه سينما و تلويزيون را به مقوله حوزه علميه و زندگي روحانيت کاري بجا و مبارک جهت شناخت هر چه بيشتر لايحه هاي مختلف جامعه از زندگي ساده و معمولي اکثريت روحانيون و عالمان ديني و عمق بيشتر رابطه و پيوند مردم به ويژه نسلهاي امروزي با روحانيت دانست و ضمن تقدير از اين کارها گفت: توجه به قداست اين حوزه و ضرافت هاي آن را هم‌ بسيار حائز اهميت است و نبايد بعضي مقوله ها به ويژه مساله حجاب و حدود محرم و نامحرم در زندگي طلبه ها سطحي نگرانه باشد که به جاي منفعت آسيب زا است و مشاورين مذهبي اينگونه فيلم ها مسئوليت بسيار سنگيني در اين زمينه دارند.

خطيب جمعه کوهرنگ با اشاره به حمله آمريکاييها به پادگان نيروهاي دولت سوريه در حمص آن را گوشه اي از خباثت شيطان بزرگ و نشانه غيرقابل اعتماد بودن‌ علي الدوام‌ آمريکايي ها در همه جاي دنيا دانست و وافزود: يکي از درد آورترين و عبرت آموزترين اتفات اين روزها به سخره گرفتن ان پي تي همان قانون منع گسترش صلاح هاي هسته اي توسط مسئولين آمريکايي و انگليسي است که با نهايت تاسف بايد بگوييم يکي از پايه هاي برجام همين قانون است! ما را از دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي منع ميکنند و خودشان ميگويند ان پي تي قانون مزخرفي است آمريکا بايد توان هسته اي غير صلح آميزش را توسعه دهد و اعتباري کلان هم براي آن در نظر ميگيرند!

وي گفت اي کاش بعضي مسئولين عمق اين مساله را درک کنند و به خود بيايند و بيش از اين عمر و سرمايه اين‌ملت سربلند و مظلوم را براي مذاکرات بي نتيجه و بدون تعهد متقابل تلف نکنند.

وي 13 رجب ميلاد حضرت علي عليه السلام را تبريک گفت و پس از ذکر گوشه اي از فضايل آن حضرت به وهميت اعتکاف در ايام البيض پرداخت  و از همگان بخصوص جوانان دعوت کرد تا از اين فيض بزرگ معنوي و کار بي نظير فر هنگي  بهره مند شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار