حجت الاسلام محمد علي نکونام در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اظهار کرد: عالم مذهبي به دليل جامعيت دين در تمامي عرصه ها صاحب نظر است.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۳۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام نکونام بيان کرد: اين که در رسانه ملي به مجتهد ديني ايراد گرفته مي شود که عالم دين نبايد در سياست و اقتصاد نظر دهد، تهديدي براي جامعه محسوب مي شود.

وي با انتقاد از رفتار بعضي مسؤولان در حفظ نکردن حريم ائمه جمعه، افزود: اين‌ روزها صحبت‌هايي از مسؤولان به گوش مي‌رسد که امام جمعه ولي فقيه نيست و اجازه بيان مشکلات و مطالبه‌گري ندارد، امام جمعه با اجازه از ولي فقيه نماز جمعه را اقامه مي‌کند و وظيفه امام جمعه مطالبه‌گري‌‌، بيان مشکلات و نظارت بر عملکرد مسؤولان است.

نکونام با اشاره بر نگاه ديني به مقوله فرهنگ، بيان کرد: نگاه فرهنگي مسؤولان به دين بايد قوي باشد که توجه به اين مسئله در اين دولت بسيار ضعيف است؛ البته در بحث فرهنگ گاهي کمک‌هايي از سوي دولت صورت گرفته است، اما در جاهايي که مدنظر خودشان بوده است.

وي ادامه داد: گاه تعابيري را مي شنويم که باعث نگراني در نشر فرهنگ و تفکر سکولاري و جدايي دين از سياست در جامعه است.

نکونام، توصيه به عالمان ديني براي اظهار نظر نکردن در مسائل غير ديني را هم ناشي از نبود شناخت کافي از ماهيت دين عنوان کرد.

وي با بيان اين که در برخي نقاط استان ائمه جمعه شان مناسبي ندارند، اظهار کرد: هر چند تمام ائمه جمعه نماينده ولي فقيه نيستند، اما از سوي اين مقام ديني اجازه اقامه نماز جمعه دارند.

نکونام تصريح کرد: شان نماز جمعه نيز در اين است که امامت جمعه در تمامي امور نظر دهد و از آن جا که جايگاه نظارتي دارد، ناگزير به مطالبه از مسئولان و انتقال مسائل مردم به مسئولان اجرايي و قانونگذار است.

ارسال نظرات