کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با «بسیج»:

حمله آمریکا به سوریه نقض حقوق بین المللی است

هانی زاده با بیان اینکه مهمترین هدف امریکا از حمله موشکی به سوریه،تضعیف گروه مقاومت است، گفت:ترامپ تلاش دارد حکومت بشار اسد را سرنگون سازد و حکومتی در جهت منافع استکبار در سوریه تشکیل دهد.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۳۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه حمله موشکی آمریکا به سوریه، غیرقانونی و نقض آشکار حقوق بین المللی بوده است، گفت: به نظر می رسد ترامپ تلاش دارد که هر چه سریعتر حکومت بشار اسد را سرنگون سازد و حکومتی را در راس امور قرار دهد که در جهت منافع استکبار قدم بردارد.
 
وی ادامه داد: مسببین حمله شیمیایی به "خان شیخون" در اطراف ادلب همچنان در هاله ای از ابهام هستند و حمله موشکی امریکا به سوریه نشان داد که این موضوع، سناریویی از پیش طراحی شده بوده است تا دست امریکا و کشورهای غربی را برای حمله نظامی به سوریه باز کند و چنین اقدام امریکا از سوی ایران محکوم شده است و نباید اجازه داد که امریکا به این رفتارهایش ادامه دهد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه مسئله بحران سوریه باید با راه حل سیاسی حل شود، افزود: یقینا مسئولان سوریه، روسیه و ایران در این ایام،چنین اقداماتی را مورد بررسی قرار می دهند.
 
هانی زاده خاطر نشان کرد: امریکا در طول چندین سال گذشته ثابت کرده که حامی گروه های تروریستی در سوریه است و اقدامات خصمانه اش باعث تشدید بحران در سوریه گشته و تضعیف گروه مقاومت در سوریه، یکی از مهمترین هدف هایی که شیطان بزرگ و حامیانش آن را دنبال می کنند.
ارسال نظرات