وزیر ارتباطات در نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار گفت:اقتصاد کشور بیمار است و باید با نسخه اقتصاد مقاومتی این بیماری را علاج کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۵۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار(تکاپو) یزد، با اشاره به اقدامات خوبی انجام شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در یزد، اظهار کرد: هیچ یزدی در نقطه‌ای از ایران یا دنیا وجود ندارد که در محوری به عنوان مرکزی برای کارآفرینی نباشد و امیدواریم آنچه در سال گذشته به عنوان پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کار شده، امسال در استان یزد بیش از هدف‌گذاری به تحقق برسد.

محمود واعظی با بیان اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند، گفت: انتقادات موجب پیشرفت و شکوفایی است و با انتقاد دولت راه درست خود را پیدا می‌کند ولی تخریب می‌شود که مردم نسبت به‌نظام بدبین شوند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش برای اقتصاد کشور است، ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور مربوط به این دولت یا آن دولت نیست و زمانی که نفت وارد اقتصاد کشور شد، اقتصاد را بیمار کرد و باید با نسخه اقتصاد مقاومتی این بیماری را علاج کنیم.

واعظی گفت: آینده خوبی را از نظر اقتصادی برای مردم پیش‌بینی می‌کنیم و سال 95 نشان داد که سیاست‌های دولت؛ سیاست درستی بوده است و در سال 96 و 97 این سیاست برای مردم ترجمه می‌شود و مردم با بهبود معیشت و اشتغال مواجه می‌شوند چرا که لایق زندگی شرافتمندانه و راحت هستند.

وی گفت: به دلیل شرایط جغرافیای استان یزد و با توجه به وجود استعدادهای درخشان در استان و وجود دانشگاه‌های برتر نگاهمان این است که آی سی تی را جهت خلق ثروت و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در نظر بگیریم.

واعظی با بیان اینکه زیرساخت‌های استان اصلاً آمادگی کامل را برای این اقدام نداشت، افزود: دولت و بخش خصوصی 273 میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها و دسترسی‌های استان سرمایه‌گذاری کردند و اکنون بستر این کار فراهم شده است.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده پهنای باند استان هشت برابر و شبکه انتقال استان 6 برابر شده است و در پایان دولت یازدهم تمام شهرهای استان به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر فیبر نوری بین شهرهای استان کشیده شده است، گفت: تا پایان دولت یازدهم 95 درصد از روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تکاپو، ادامه داد: 26 شرکت اکنون تفاهم نامه تکاپو را به امضا می‌رسانند، که 220 میلیارد تومان در آن سرمایه‌گذاری ‌می‌کنند و پیش بینی می‌شود طرح تکاپو موجب ایجاد اشتغال برای 6هزار و 500 نفر در استان شود.
ارسال نظرات