خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: سؤال این است که امروز در مملکت ما چه میزان با فساد مبارزه می شود آن چیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۵۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، حجّت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام محمد تقی(ع) در طول زندگی خود خدمات ارزنده ای داشتند و به دلیل تقوای زیاد به همین نام مشهور یودند.

 

وی افزود: تقوا در کلام امیر مؤمنان حضرت علی (ع) این طور تعریف می شود که اگر انسان در یک بیایان پُر از خار قدم بگذارد پای خود را جایی قرار می دهد که خاری نداشته باشد و این همان تقواست.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به وفات حضرت زینب (س) خاطر نشان کرد: اوج عظمت و بزرگی حضرت زینب(س) در واقعه کربلاست، همچنان که وقتی بررسی می کنیم زندگی انسان های وارسته را سه شاخصه در وجود این افراد قابل توجه است اوّل: وراثت، دوّم: محیط و سوّم: مربی، که حضرت زینب (س) این سه شاخصه را به نحو احسن دارا بودند.

 

 حجّت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیره عملی و نظری حضرت علی (ع) و با توجه به مطالعه محتوای نهج البلاغه مهم ترین عامل رشد و توسعه، امنیت و رفاه یک جامعه را زمامداران و مسئولین آن جامعه دانستند.

 

وی در ادامه افزود: حضرت علی (ع) برای مسئولین ویژگی های را بیان می کنند که از آن جمله خدا شناسی و خدا ترسی، حامی دین بودن، دنیا زده و رفاه طلب نبودن، داشتن پشتکار، استقامت در برابر مشکلات، دین خدا را تخریب نکردن، پرهیز از خشم و غضب نسبت به خودی ها، تقسیم پست ها بر اساس لیاقت و شایستگی، مخالفت با ظلم و پیشه کردن عدل و انصاف و قطع کردن ترد افراد چاپلوس از اطراف خود می باشد.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: اگر امروز مسئولی بیاید و برای رضای مردم دین خدا را تخریب کند این کار خشم خدا را در پی دارد، امروز متأسفانه خیلی از کاندیداها این کار را انجام می دهند و به خاطر چند رأی افرادی لاییک دین مردم را زیر سؤال می برند.

 

حجّت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: سؤال این است که امروز در مملکت ما چه میزان با فساد مبارزه می شود آن چیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هرسین افزود: اقدامات لازم جهت برگزاری مراسم اعتکاف انجام شده است و انتظار داریم که خیرین عزیز هم جهت هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه همکاری لازم را داشته باشند.

 

خطیب جمعه شهرستان در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان هرسین تصریح کرد: کار تأیید صلاحیت توسط مراجع چهارگانه انجام شده است و جا دارد از موضع گیری آقای سلیمانی نماینده شهرستان در خصوص عدم دخالت در تأیید صلاحیت ها و حجّت دانستن نظر مراجع چهارگانه تشکر کنیم.

 

حجّت الاسلام باقری در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: متأسفانه افرادی بودند که در سالهای گذشته سوء سابقه خرید و فروش مواد مخدر، توهین به نظام و توهین به دین داشتند که علی رغم رد شدن توسط مراجع چهار گانه توسط افرادی دوباره برگردانده می شدند و امیدواریم که در این دوره شاهد این چنین کارهایی نباشیم.

ارسال نظرات