خبرهای داغ:

بیش از 58 هزار گردشگر نوروزی وارد کنگاور شدند

شهرستان کنگاور در نوروز 96 میزبان بیش از 58 هزار گردشگر داخلی و خارجی بود.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۲۳
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور،شهر کنگاور  در ۹۴ کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه در مسیر راه اصلی همدان – کرمانشاه واقع شده است.

 

ارتفاع این شهر از سطح دریا یک هزار و ۵۰۰ متر است؛ شهر کنگاور اولین شهر شرقی استان و به عبارتی دروازه ورودی استان کرمانشاه می باشد.

 

این شهر از شمال به شهرستان اسدآباد، از جنوب به شهرستان نهاوند، از شرق به تویسرکان و از غرب به صحنه منتهی می شود.

 

برای نخستین بار در متون آشوری از شهر کنگاور به نام ‘کن کبیر’ یاد شده است و در دیگر منابع مختلف تاریخی با نام های مختلفی همچون کان گوهر، کنکوبار و کنکور نامیده شده است.

 

جاذبه های گردشگردی هر منطقه به واسطه داشته های آن منطقه تعریف می شود و با توجه به موقعیت و توانمندی های شهرستان کنگاور، زمینه گردشگری طبیعی و فرهنگی و زیرمجموعه های آنها وجود دارد.

 

 

تعداد ۱۱۶ اثر تاریخی ثبت شده ملی در شهرستان کنگاور از دوران مادها، هخامنشیان، ساسانیان، صفویه، اشکانیان و قاجاریه بازتابی از فرهنگ و تمدن ایرانیان را به نمایش گذاشته است.

 

نوروز 96 شهرستان کنگاور با رویکردی جدید بخصوص در مهمترین بخش توریستی خود یعنی معبد آناهیتا میزبان سیل انبوهی از گردشگران نوروزی بود.

 

علی رضا ایزدی فرماندار کنگاور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کنگاور گفت: امسال از قبل از ایام نوروز سه جلسه ستاد خدمات سفر در فرمانداری تشکیل شد و با همکاری همه دستگاه های اجرایی مقدمات استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم شد.

ارسال نظرات