خبرهای داغ:
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای به دنبال فراهم شدن شرایط برای خرید و فروش سهام عدالت هستند، قطعاً کسی که وضع مالی خوبی دارد حاضر به فروش سهام خود نمی‎شود بلکه بدسرپرستان و اقشار ضعیف جامعه سهام خود را می‌فروشند و مجدداً پول به جیب ثروتمندان خواهد رفت.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۸۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی درگفتگویی اظهار داشت: مقام معظم رهبری پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲برای همه کاندیداهای انتخابات نکته‌ای رافرمودندکه اگردولت فعلی پیام ایشان راسرلوحه کارخودقرارداده بود،هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آمد.

وی افزود:رهبر معظم انقلاب درسال۹۲تأکیدداشتندقولی به مردم بدهیدکه درپایان دوره ریاست جمهوری خود به دلیل عدم تحقق آن شرمنده مردم نشوید.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی گفت روحانی دردوره ۲۰ روزه تبلیغات خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ وعده‌هایی را به مردم داد که حقیقتاً درحال حاضربا بررسی آن وعده‌ها متوجه می‌شویم که اکثریت آن‌ها عملیاتی نشده است.

* روحانی نتوانست مشکل بیکاری را برطرف کند

وی تصریح کرد:یکی ازوعده‌های پیش از انتخابات سال ۹2 رفع مشکل بیکاری بودکه دولت روحانی اگردولت مقتدری باشدنبایدکشور رادچارچنین معضل بیکاری کند.

موسوی لارگانی عنوان داشت:اگربخواهیم آمار بیکاری پیش ازانتخابات سال۹۲ را با آمار بیکاری امسال مقایسه کنیم شاهد آن هستیم که دراکثر استان‌های کشوری آمار بیکاری افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان استانی صنعتی است که بعد از جدا شدن البرز از تهران می‌توان آن را نخستین استان صنعتی کشور دانست اما در حال حاضر آمار بیکاری این استان به میزان ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

* در هیچ دوره‌ای به اندازه ۴ سال اخیر تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه صورت نگرفته است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هیچ دوره‌ای به اندازه ۴ سال اخیر تعدیل نیرو و تعطیلی کارخانه صورت نگرفته است و شاید بتوان گفت رکود اقتصادی دولت روحانی نسبت به دیگر دوره‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون بی‌سابقه است.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از وعده‌های دولت روحانی وعده رفاه مردم بود و اعلام کرد که ما آنقدر رفاه ایجاد خواهیم کرد که مردم نیازی به یارانه‌های نقدی نداشته باشند در حالی که به این وعده خود نیز عمل نکرد.

موسوی لارگانی متذکر شد: وزیر اقتصاد دولت یازدهم با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ۱۰ میلیون نفر شناسایی شده‌اند که استحقاق گرفتن یارانه را ندارند اما این وعده هم عملیاتی نشد.

دولت وعده حذف یارانه ثروتمندان را عملیاتی نکرد

وی ادامه داد: مجلس نهم در تصویب لایحه بودجه سال ۹۵ مصوب کرد کسانی که یارانه کسانی که بالای ۳ میلیون و نیم حقوق می‌گیرند باید قطع شود اما دولت با وجود آنکه این امر به یک قانون تبدیل شد باز هم آن را اجرا نکرد در صورتی که این اقدام یکی از وعده‌های دولت روحانی بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی توزیع سهام عدالت از دولت قبل تاکنون تأکید کرد: هدف از توزیع سهام عدالت این بود که عدالت در طبقه متوسط به پایین جامعه رعایت شود چراکه ۳۰ درصد جامعه از ۷۰ درصد انرژی بهره‌مند بودند و ۷۰ درصد دیگر جامعه تنها از ۳۰ درصد انرژی بهره می‌بردند که دولت گذشته میان ۴۰ میلیون نفر سهام عدالت توزیع کرد.

وی تصریح کرد: سهام عدالتی که در دوره گذشته در اختیار مردم قرار گرفت کمک‌خرج و اندوخته‌ای برای طبقه متوسط به پایین جامعه بود به طوری که درآمدزایی داشت.

* عده‌ای به دنبال فراهم شدن شرایط برای خرید و فروش سهام عدالت هستند

موسوی لارگانی بیان داشت: ۲۰ درصد از سهام مخابرات، ۴۰ درصد از سهام بانک صادرات، ۲۰ درصد از شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مقداری از سهام دخانیات و متعلق به سهام عدالت است که همه آن‌ها درآمدزاست.

وی اضافه کرد: عده‌ای به دنبال فراهم شدن شرایط برای خرید و فروش سهام عدالت هستند، حال باید این سؤال را مطرح کرد که چه کسی فروشنده است؟ آیا کسی که وضع مالی خوبی دارد حاضر به فروش سهام خود میشود؟ قطعاً نمی‌فروشد بلکه بدسرپرستان و اقشار ضعیف جامعه سهام خود را می‌فروشند و در نتیجه عرضه نسبت به تقاضا بیشتر شده و طبیعتاً قیمت سهام به شدت کاهش می‌یابد و مجدداً پول به جیب ثروتمندان خواهد رفت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:سرپرستان واقشارضعیف جامعه بافروش سهام عدالت خودنهایتاً۳تا ۵میلیون تومان دریافت می‌کنندواین مبلغ سرمایه‌ای برای آنان نخواهد بود.

وی عنوان کرد: قرار بود از درآمد سهام عدالت بدهی‌های دولت پرداخت شود و سهام متعلق به سهام‌داران شود؛ آزاد شدن سهام عدالت به صلاح طبقه ضعیف جامعه نیست چراکه این سهام به عنوان یک درآمد محسوب می‌شود چراکه سود سالیانه سهام میزان بدهی‌های دولت را کاهش می‌دهد و به نفع دولت خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها