با توجه به حجم بالای متقاضیان و شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای استان تعداد مساجد و اماکن مذهبی در جهت برپایی مراسم معنوی به مرز ۳۲۰مکان رسیده است.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۹۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان در گفتگیی با اشاره به افزایش تعداد متقاضیان و ثبت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در مازندران تصریح کرد: با توجه به حجم بالای متقاضیان و شرکت کنندگان مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای استان تعداد مساجد و اماکن مذهبی در جهت برپایی مراسم معنوی به مرز ۳۲۰مکان رسیده است.

وی بیان کرد: ثبت نام هم از طریق اینترنتی به آدرس www.etekaf-maz.ir و هم به صورت حضوری در ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان و اماکن برگزاری اعتکاف انجام می شود.  

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در ایام اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند، افزود:‌ در سال ۹۴ تعداد کل شرکت کنندگان در این مراسم معنوی و عبادی ۲۱ هزار نفر بود که  در سال ۹۵ به تعداد ۲۳ هزار و ۶۵۳ نفر افزایش یافت و پیش بینی می شود که امسال ۲۵هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: در سال ۹۵  از تعداد کل شرکت کنندگان اعتکاف ماه رجب هزار و ۴۶۷ نفر را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل داده اند و از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۷ نفر را جمعیت شهری و مابقی از روستاییان عزیز مازندرانی بودند.

وی افزود: آمارها نشان می دهد حضور نوجوانان و جوانان در این مراسم بسیار چشمگیر است و حدود ۱۱ هزار نفر از معتکفین در سال ۹۵ دانشجو ، طلبه و دانش آموز بودند و با توجه به اینکه در سال ۹۶ فرصت بهتری برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است پیش بینی می شود سال جدید حضور قشرهای جوان در مراسم اعتکاف افزایش بیشتری خواهد داشت

 حجت الاسلام شکریان در ادامه از مدیران آموزش و پرورش خواست که زمینه های شرکت و حضور بیشتر دانش آموزان را با تشویق فراهم سازند چون اعتکاف فرصتی مناسب برای تقویت باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی نسل جوان و نوجوان جامعه است که باید از آن بهره برد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نقش استانداری و نهادها و  ادارات در برگزاری مراسم اعتکاف خاطر نشان کرد: با هماهنگی به عمل آمده در طول سالهای مختلف سرکشی از معتکفین با حضور نماینده محترم ولی فقیه ، استاندار محترم ،ائمه محرم جمعه و فرمانداران در استان انجام می شود . الته باید سطح همکاری در برگزاری بهتر اعتکاف بیشتر شود به طور مثال در  استفاده از ظرفیت شهرداری ها، معاونت امور روستایی و شهری استانداری می توان بیشتر بهره برد .

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه به فعالیت های این اداره کل در ایام اعتکاف اشاره و بیان کرد: از جمله اقدامات این اداره کل برای برگزاری بهتر مراسم اعتکاف ،تشکیل ستاد اعتکاف در همه شهرهای استان با حضور هیئت امنای مساجد برگزار کننده این مراسم معنوی،  راه اندازی سامانه ثبت نام، هماهنگی با مبلغین جهت حضور در جمع معتکفین ، ارایه برنامه پیشنهادی جهت برگزاری بهتر برنامه ها، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی ویژه مبلغین و معتکفین بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها